  • 1. Data: 2010-08-18 12:04:32
    Temat: Osiedle zamknięte
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Witam,

    Właściciel sprzedaje działki budowlane na terenie ogrodzonym gdzie mają być
    dwie bramy wjazdowe. Drogi wewnętrzne są na razie własnością sprzedającego
    (docelowo ma je przekazać gminie). W akcie notarialnym zapewniona bezpłatna
    służebość dróg.

    Pytanie:
    Czy jeśli obecny właściciel dróg lub w późniejszym okresie część właścicieli
    działek, będzie chciała zamknąć bramy wjazdowe na teren osiedla
    (automatycznie lub otwierane przez ochronę), to co z osobami niezgadzającymi
    się z takim zamknięciem?
    Czy można mnie zmusić do partycypowania w kosztach utrzymania zamknięcia
    osiedla?
    Czy mogę uniemożliwić prawnie zamknięcia takiego osiedla? W takim przypadku
    decyduje większość czy mam prawo veta?
    Zakładam, że nie będę członkiem ewentualnej wspólnoty/rady czy czegokolwiek
    osiedla.

    Pozdrawiam
    dziejek7

  • 2. Data: 2010-08-18 13:08:36
    Temat: Re: Osiedle zamknięte
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-18 14:04, Piotr K. pisze:
> [...]
    > przypadku decyduje większość czy mam prawo veta?
    > Zakładam, że nie będę członkiem ewentualnej wspólnoty/rady czy

    Zamkniete osiedla to smierdzi Farszawka na setki kilometrow.

  • 3. Data: 2010-08-18 13:09:03
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr K." <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku decyduje większość czy mam prawo veta?
    > Zakładam, że nie będę członkiem ewentualnej wspólnoty/rady czy

    Jesli nie będziesz członkiem ewentualnej wspólnoty/rady czy czegokolwiek
    osiedla, to mozesz w bramie postawić krzyż i go bronić.
    Jeżeli nie masz nic wspólnego z tym osiedlem, to nie mogą Cie zmusic do

  • 4. Data: 2010-08-18 13:18:18
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    > Zamkniete osiedla to smierdzi Farszawka na setki kilometrow.

    Masz rację, że na setki, .. tak dokładniej to na 3 setki kilometrów ;)

  • 5. Data: 2010-08-18 13:20:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr K. pisze:

> [...]
    > osiedla (automatycznie lub otwierane przez ochronę), to co z osobami
    > niezgadzającymi się z takim zamknięciem?

    Masz służebność, więc masz pełne prawa wjeżdżać tą drogą jak chcesz i
    kiedy chcesz. Tak samo twoi goście. Ważne: zadbaj, by służebność
    obejmowała nie tylko przejazd, ale także przejście i możliwość
    ciągnięcia mediów.

    > Czy można mnie zmusić do partycypowania w kosztach utrzymania zamknięcia
    > osiedla?

    Legalnie? Nie.

    > Czy mogę uniemożliwić prawnie zamknięcia takiego osiedla? W takim
    > przypadku decyduje większość czy mam prawo veta?

    Właściciel drogi nie ma prawa uniemożliwiać dojazdu właścicielom
    działek, którzy mają stosowną służebność gruntową.

    Jakiekolwiek tarasowanie dojazdu będzie nielegalne.

  • 6. Data: 2010-08-18 13:25:09
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-18 15:18, Piotr K. pisze:

    > Masz rację, że na setki, .. tak dokładniej to na 3 setki kilometrów ;)

    A macie tez budke straznicza i wartownikow?

    Najlepsze osiedla strzezone to hitler budowal takie z drutami
    kolczastymi i wiezyczkami na kazdym rogu. Bezpiecznie bylo jak cholera.

  • 7. Data: 2010-08-18 13:55:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010, Andrzej Lawa wrote:

    > Właściciel drogi nie ma prawa uniemożliwiać dojazdu właścicielom
    > działek, którzy mają stosowną służebność gruntową.

    Tak w ogóle, pytanie było co do stany który nastąpi po przekazaniu
    dróg gminie. IMVHO w ogóle brzmi kuriozalnie teza o "zamknięciu"
    drogi publicznej - bo gminie chyba nie wolno mieć drogi "prywatnie
    na czyjeś potrzeby"?
    (a jak mniemam myk z "przekazaniem gminie" ma prowadzić do przekazania
    gminie utrzymywania tej drogi :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-08-18 20:30:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Tak w ogóle, pytanie było co do stany który nastąpi po przekazaniu
    > dróg gminie.

    Ale póki co nie jest przekazane i nie wiadomo, czy będzie - plany się
    zmieniają czasem ;)

    A jak zostanie przekazane, to już w ogóle nie ma dyskusji - mieszkańcy
    mogliby najwyżej uprzejmie prosić gminę o jakieś dodatkowe instalacje.

    > IMVHO w ogóle brzmi kuriozalnie teza o "zamknięciu"
    > drogi publicznej

    Och, nie takie kurioza można w Polsce znaleźć ;)

    Swoją szosą bałbym się w takiej okolicy kupować działki, bo przy takich
    "klimatach" w okolicy będą chyba sami kretyni.

    Albo byli członkowie lagerkommando lub ich potomkowie.

  • 9. Data: 2010-08-19 06:34:36
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 18 Sie, 14:04, "Piotr K." <d...@w...pl> wrote:
> [...]
    > dwie bramy wjazdowe. Drogi wewnętrzne są na razie własnością sprzedającego

    Gminne na pweno nie będą zamknięte.