  • 1. Data: 2005-07-21 16:32:40
    Temat: Oryginalna kaseta i piracka płyta
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Wiem, że mogę mając oryginalną kasetę, zrobić jej kopię, to samo mogę zrobić
    z oryginalną płytą CD, ale czy mogę mieć oryginalną kasetę i skopiować sobie
    np od znajomego płytę (chodzi oczywiście o to samo wydawnictwo)? Co jeśli na
    płycie znajduje się o jeden utwór więcej niż na kasecie? Czy kupując kasetę
    kupuję prawo do kopiowania tylko tych utworów, które znajdują się na
    kasecie, czy może też tych które znajdują się na płycie (cały czas mówię o
    jednym wydawnictwie, np. Kazik "Melassa")?

  • 2. Data: 2005-07-21 23:09:45
    Temat: Re: Oryginalna kaseta i piracka płyta
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Yusek wrote:
    > Czy kupuj?c kasetę
    > kupuję prawo do kopiowania tylko tych utworów, które znajduj? się na
    > kasecie,
    Kupujac czy plyte czy kasete, kupujesz prawo do czerpania przyjemnosci
    ze sluchania muzyki. Nie do kopiowania czegokolwiek.
    Masz jednak prawo, do sporzadzenia "kopii zapasowej" tego nosnika.

    Stawiam, ze nie mozesz skopiowac plyty kumpla, bo po cos te plyty wiecej
    kosztuja (i nie jest to kwestia ceny technologii). Ale jak masz dobrego
    prawnika, to Cie wybroni w cuglach.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2005-07-22 11:26:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dbpa0f$9b8$1@inews.gazeta.pl>, Jasek wrote:
    > Kupujac czy plyte czy kasete, kupujesz prawo do czerpania przyjemnosci
    > ze sluchania muzyki. Nie do kopiowania czegokolwiek.
    > Masz jednak prawo, do sporzadzenia "kopii zapasowej" tego nosnika.

    Podasz jakąś podstawę prawną?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-07-22 23:21:46
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Możesz nawet skopiować płytę od kolegi :-) - pod warunkiem, że
    naprawdę jest Twoim kolegą

    > Podasz jakąś podstawę prawną?

    Dozwolony użytek prywatny - pr.aut.

    MAc

  • 5. Data: 2005-07-22 23:47:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dbrv25$5v1$1@news.onet.pl>, MAc wrote:
    > Możesz nawet skopiować płytę od kolegi :-) - pod warunkiem, że
    > naprawdę jest Twoim kolegą
    > Dozwolony użytek prywatny - pr.aut.

    A korzystanie z utworu to robienie jego kopii?
    Możesz podać podstwę która definiuje taką zależność?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-07-23 00:01:49
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > A korzystanie z utworu to robienie jego kopii?
    > Możesz podać podstwę która definiuje taką zależność?

    A możesz podać podstawę, która by definiowała, że takiej
    zależności nie ma ?

    (Sorry ... piątek ;) MSPANC)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 7. Data: 2005-07-25 12:03:56
    Od: komar77r <k...@o...pl>

    On Thu, 21 Jul 2005 19:09:45 -0400, Jasek
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Kupujac czy plyte czy kasete, kupujesz prawo do czerpania przyjemnosci
    >ze sluchania muzyki. Nie do kopiowania czegokolwiek.

    co to za jebana przyjemność jak tyloma paragrafami walą cię
    po łbie, to ja już wolę słuchać wiadomego radia,
    przynajmniej to mam za darmo, i zdobywam bonusy po drugiej
    stronie rzeczywistości...

    poza tym co to za przyjemnosc z kupionej płyty... programu
    to przynajmniej używasz... a muzyka... zasrana przyjemnosc
    jak kupiłeś płytę za 50 zł z czego tylko 1-2 piosenki nadaje
    się do słuchania (mało jest takich płyt gdzie jest inaczej),
    które to i tak napierdalają 50 razy dziennie w radiu...
    wtedy to mam kurrwa przyjemność jak wsadzanie kutasa do
    kontaktu...

    ze swojej strony... NIEKUPUJE, słucham radia, sklepy
    muzyczne szerokim łukiem do czasu aż wygram w totolotka, coś
    mi się stanie z rozumem, albo będę zarabiał przynajmniej 4k
    PLN miesięcznie, a i tak teraz to wolałbym załpacić dziwce
    bułgarce (czego i tak nie robie) niż pójść do sklepu i kupić
    płytę...
    zresztą... wszyscy artyści to prostytutki...

    ojeju... co ja na pisałem... pewnie brodka już mnie nie
    lubi... ani ten ładny pan z perfektu.... nie mówiąc o
    kaziku... co ja teraz zrobie... chyba sie powiesze.... ale
    znowu problem... bo nie wiem czy producent sznurka udzieli
    mi licencji na powieszenie sie na nim...
    a może wy wiecie ?