  • 1. Data: 2005-07-21 15:00:35
    Temat: dostęp do danych osobowych dłużnika
    Od: "Jerzy Walasek" <v...@w...pl>

    Czy jako wierzyciel z wyrokiem sądu w ręku mam możliwość sprawdzenia danych
    osobowych mojego dłużnika. W odwołaniu do sądu tłumaczył się, że nie może mi
    zapłacić za dostarczony towar (droga brama garażowa zamontowana w domku
    letniskowym na Mazurach) ponieważ jest rencistą (sic!). W umowie podał mi
    adres swojej siostry, komornik oświadczył mi więc, że egzekucja jest
    bezskuteczna. Podałem komornikowi nr pesel, numer rejestracyjny samochodu
    jakim jeździ, adres i numery telefonu do jego firmy a mimo to nie widać
    żadnych efektów. Podczas dzisiejszej telefonicznej rozmowy z komornikiem
    mało uprzejma pani poinformowała mnie, że nie wiele może zrobić ponieważ
    podałem im zły adres domowy. Wobec wyraźnej niecheci do sprawy jaką wyczuwam
    u pani komornik wyglada na to, że właściwy adres i zródło dochodów będę
    musiał ustalić sam. Czy mogę jako wierzyciel wystąpić do ZUS z pytaniem o
    adres dłużnika i w jakiej wysokości pobiera świadczenia a do wydziału
    ewidencji ludności i wydziału komunikacji z pytaniem o adres i samochód?

  • 2. Data: 2005-07-21 15:47:30
    Temat: Re: dostęp do danych osobowych dłużnika
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jerzy Walasek napisał(a):
    > Czy mogę jako wierzyciel wystąpić do ZUS z pytaniem o
    > adres dłużnika i w jakiej wysokości pobiera świadczenia

    nie prościej wskazać komornikowi rentę?

    KG

  • 3. Data: 2005-07-21 16:01:32
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Jerzy Walasek" <v...@w...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > pytaniem o adres dłużnika i w jakiej wysokości pobiera świadczenia a
    > do wydziału ewidencji ludności i wydziału komunikacji z pytaniem o

    Możesz, ale prawdopodobnie urzędy odmówią, zasłaniając się ustawą o
    ochronie danych osobowych.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I didn't fight my way to the top of the food chain to be a vegetarian.

  • 4. Data: 2005-07-21 21:59:45
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Jerzy Walasek" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jako wierzyciel z wyrokiem sądu w ręku mam możliwość sprawdzenia
    danych
    > osobowych mojego dłużnika.

    Ja kiedys (pare lat temu) wlasnie tak zrobilem, tzn. z wyrokiem i wnioskiem
    o udostepnienie danych osobowych wybralem sie do urzedu miasta. Oplata od
    podania 6zl, w uzasadnieniu napisalem, ze dane sa mi potrzebne do
    dochodzenia swoich praw (roszczen) na drodze komorniczej. Potem w ciemno
    zglosilem komornikowi, ze dluznik ma samochod zarejestrowany na siebie w tej
    a tamtej gminie (zajecie wyslal juz sam), a nastepnie ustalilem w wydziale
    urbanistycznym adres jego nieruchomosci (to jest najdrozsza impreza, bo
    placi sie za informacje od jednostki ewidencyjnej, lacznie wydalem prawie
    200zl).
    Pzdr

  • 5. Data: 2005-07-22 15:02:18
    Od: "Jerzy Walasek" <v...@w...pl>

    Ależ ja poinformowałem komornika o tej rencie, wskazałem oddział ZUS i
    podałem numer spisany z odcinka renty przedstawionego przez dłużnika w
    sadzie. Niestety pani komornik zachowuje się tak jakby przyjaźniła się z
    moim dłużnikiem i póki nie wskażę jej wszystkiego palcem ona swoim nie
    ruszy.