  • 1. Data: 2005-07-21 15:48:11
    Temat: odszkodowanie - wycena szkód
    Od: "agevinu" <a...@p...onet.pl>

    Zostałem poszkodowany w wypadku (byłem na rowerze). Szkody pokrywane są z OC
    sprawcy kolizji. Chodzi mi o szkode rzeczową.

    Firma ubezpieczeniowa oceniła koszt naprawy na 1122 zł co wg. mnie jest
    uczciwą kwotą. Jednak w informacji napisała mi że: "... przywrócenie stanu
    poprzedniego pojazdu stanowi nadmierny koszt. W związku z powyższym XXX jako
    zobowiązany do świadczenia pieniężnego odpowiadającego uszczerbkowi w majątku
    poszkodowanego wynikłemu wskutek zaistnienia szkody, ustaliło wysokość szkody
    metodą różncową."

    W skrócie polega to na odjęciu od wartości roweru po kolizji od wartości
    przed. Czyli wg nich 700 - 100 = 600 zł. i tyle chcą mi dać. Mi to w ogóle nie
    odpowiada.

    Chcę napisać odwołanie. Czy macie jakieś sugestie, porady. Jeśli jest to temat
    czesto poruszany to po jakich zwrotach szukać w archiwum, bo na razie nic nie
    znalałem.

    z góry dzięki
    agevinu

  • 2. Data: 2005-07-21 19:48:23
    Temat: Re: odszkodowanie - wycena szkód
    Od: "Tomasz Mrzygłód" <t...@w...pl>

> [...]
    > temat
    > czesto poruszany to po jakich zwrotach szukać w archiwum, bo na razie nic

    Ale z czym sie nie zgadzasz?
    Z tym ze koszt naprawy jest ekonomicznie nieuzasadniony, czy z za mala
    wartościa wyjsciowa roweru?

    Po prostu napisz odwolanie i udowodnij ze rower przed wypadkiem byl wart
    wiecej niz tez 600zl

    pozdrawiam
    Tomek

  • 3. Data: 2005-07-21 21:35:46
    Od: "agevinu" <a...@p...onet.pl>

    > Ale z czym sie nie zgadzasz?
    > Z tym ze koszt naprawy jest ekonomicznie nieuzasadniony, czy z za mala
    > wartościa wyjsciowa roweru?

    Dokładnie to oni piszą, że naprawa stanowi nadmierny koszt. Co to znaczy
    nadmierny koszt i jak to sie ocenia czy jest on nadmierny czy nie? Czy to
    wynika z tego, ze ten koszt naprawy jest wyzszy od wartosci roweru?

    Oczywiscie ze jestem w stanie udowodnić ze rower przed wypadkiem był wart
    wiecej niz 700 zł ale z tego wprost bedzie wynikac ze po wypadku tez byl
    wiecej wart niz 100 zł. Tylko to trochę nie o to chodzi.

    Generalnie chodzi o to ze zeby miec teraz sprawny rower to bede musial wydac
    wiecej niz te 600 zł. To chyba wynika ze oni obliczja koszt czesci
    uwzgledniajac amortyzacje. Czy tak to musi być?

    pzdr
    agevinu