  • 11. Data: 2005-01-21 16:44:13
    Temat: Re: Opłaty za autostrady a przekroczenie prędkości
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:cspicf$i2d$1@phone.provider.pl...

    Nie, głównie z tego powodu, że mają totalnie rozregulowane zegary. Zwróć
    uwagę na czas przy pobieraniu kwitka. Wczoraj kolega pokazywał mi jako
    ciekawostkę kwitki z odcinka Katowice Kraków. Odstęp czasowy 18 minut.
    Odległość 65 km. To więc średnia mu wychodzi coś koło 215 km/h. Jechał SKODĄ
    120.

  • 12. Data: 2005-01-21 19:36:40
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości
    > Niestety ... moze ukarac. Mozesz sie odwolac do sądu i tam sedzia
    > zdecyduje czy policjant ma racje czy nie.

    Jesli tak do sprawy podchodzimy, to policjant _zawsze_ moze ukarac.

    > A to, ze urzadzenie pomiarowe musi miec homologacje, wynika z innych
    > przepisow.

    Chodzilo mi o to, ze jesli pomiar predkosci nie zostal zrobiony za pomoca
    urzadzen do tego przystosowanych i majacych potwierdzenie, ze dzialaja
    poprawnie (homologacja, przeglad techniczny), to taki pomiar latwo mozna
    podwazyc i wymigac sie od mandatu.
    Z moich doswiadczen wiem, ze policja posiada wszystkie potrzebne dokumenty
    na tzw radary i fotoradary. Glosno bylo o tym, ze duzo ludzi unikalo kary za
    nadmierna predkosc, bo pomiar predkosci byl wykonany urzadzeniem, bez
    homologacji czy tez bez waznych badan technicznych (chyba fachowo sie to
    nazywa legalizacja).

    Ajron.

  • 13. Data: 2005-01-21 20:03:08
    Temat: Re: Op=B3aty za autostrady a przekroczenie pr=EAdko=B6ci
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > urzadzen do tego przystosowanych i majacych potwierdzenie, ze dzialaja
    > poprawnie (homologacja, przeglad techniczny), to taki pomiar latwo mozna

    Mi caly czas chodzi o to, ze to sedzia decyduje. Tak samo jak te slawne
    1.5 metra dla pieszego. Policjant zmierzy to linijką z hipermarketu i
    napisze ci mandat. Ty sie odwolasz i co ? Przegrasz dlatego, ze linijka
    nie ma homologacji ???

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 14. Data: 2005-01-21 20:11:58
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > napisze ci mandat. Ty sie odwolasz i co ? Przegrasz dlatego, ze linijka
    > nie ma homologacji ???

    Tfu ... chcialem napisac "wygrasz" ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 15. Data: 2005-01-21 23:37:44
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik " b" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A czy biegli, gdy w sprawach sądowych obliczają np. przypuszczalną
    prędkość
    I myślisz, że biegłych wzywać? Koszt takiej opinii biegłego będzie
    kosztował więcej niż mandat.
    pozdr

  • 16. Data: 2005-01-22 11:51:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A jak sądzisz? Przed sądem grodzkim policjant zeznaje, że obwiniony
    > jechal o tak! Ziuuuuuuuuu..... A gdyby jechał z dozwoloną prędkością, to
    > by było ziuuu...

    mogl sie teleportowac :-)