  • 1. Data: 2005-01-21 00:29:03
    Temat: Opłaty za autostrady a przekroczenie prędkości
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Czy policja we współpracy z firmą pobierającą opłaty za autostrady może
    ukarać za zbyt szybkie przejechanie danego odcinka?

    Załóżmy że wprowadzą w końcu opłaty na 170-kilometrowym odcinku z Wrocławia
    do Gliwic. Czy jeśli wjadę na autostradę pod Wrocławiem o 9:00, a wyjadę
    w Gliwicach o 10:00, to będzie to wystarczający dowód do ukarania? I czy
    'usłużna' firma pobierająca opłaty będzie miała prawo przekazywać takie
    informacje policji?

    P.

  • 2. Data: 2005-01-21 09:38:59
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Czy policja we współpracy z firmą pobierającą opłaty za autostrady może
    > ukarać za zbyt szybkie przejechanie danego odcinka?

    W swietle obecnych prepisow, nie moze. Policja aby ukarac mandatem karnym
    kogos za przekroczenie predkosci, musi dokonac pomiaru urzadzeniem do tego
    przystosowanym, ktory na dodatek ma wazna homologacje. Nie ma nigdzie w
    przepisach, ze policjant moze dokonywac pomiaru predkosci na podstawie
    obliczen matematyczno/fizycznych.

    Ajron.

  • 3. Data: 2005-01-21 09:44:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Ajron napisał(a):
> [...]
    > przystosowanym, ktory na dodatek ma wazna homologacje. Nie ma nigdzie w
    > przepisach, ze policjant moze dokonywac pomiaru predkosci na podstawie

    A musi być?

    KG

  • 4. Data: 2005-01-21 10:40:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > A musi być?

    A jak sądzisz? Przed sądem grodzkim policjant zeznaje, że obwiniony
    jechal o tak! Ziuuuuuuuuu..... A gdyby jechał z dozwoloną prędkością, to
    by było ziuuu...

    Metodyka pomiaru jak najbardziej musi byc opisana w rozporządzeniach.
    Chyba, że na ten temat coś mówi Polska Norma- wtedy nie.

    M.

  • 5. Data: 2005-01-21 10:44:29
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Natychmiast po przejechaniu bramki końcowej zjedz kwitek z kasy i po
    problemie.
    A swoją drogą skąd to wytrzasnąłeś?
    Pzdr.

  • 6. Data: 2005-01-21 12:04:06
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

> [...]

    > Metodyka pomiaru jak najbardziej musi byc opisana w rozporządzeniach.
    > Chyba, że na ten temat coś mówi Polska Norma- wtedy nie.

    A czy biegli, gdy w sprawach sądowych obliczają np. przypuszczalną prędkość
    pojazdu w chwili wypadku (w celu udowodnienia winy kierującego który
    przekroczył dopuszczalną prędkość) opierają się na jakichś rozporządzeniach
    czy też polskich normach??

    b.

  • 7. Data: 2005-01-21 12:19:28
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > przystosowanym, ktory na dodatek ma wazna homologacje. Nie ma nigdzie w
    > przepisach, ze policjant moze dokonywac pomiaru predkosci na podstawie

    Niestety ... moze ukarac. Mozesz sie odwolac do sądu i tam sedzia
    zdecyduje czy policjant ma racje czy nie.

    A to, ze urzadzenie pomiarowe musi miec homologacje, wynika z innych
    przepisow.

  • 8. Data: 2005-01-21 12:23:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > A jak sądzisz?

    Ja sądzę, że nie, ale możesz mnie przekonać że jest inaczej.

    KG

  • 9. Data: 2005-01-21 13:18:44
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Paszczak* wrote in <news:cspicf$i2d$1@phone.provider.pl> :

    > do Gliwic. Czy jeśli wjadę na autostradę pod Wrocławiem o 9:00, a wyjadę
    > w Gliwicach o 10:00, to będzie to wystarczający dowód do ukarania? I czy

    To powiesz że tam jest inna fizyka. ;)

    --
    Jesteś zazdrosny bo głosy mówią tylko do mnie.

  • 10. Data: 2005-01-21 13:49:09
    Od: "karrool" <t...@w...pl>

    Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości

    > To powiesz że tam jest inna fizyka. ;)

    nie trzeba innej fizyki
    zegary drukarek na wjeździe i wyjeździe musiałyby mieć dopuszczenie urzędu
    miar
    wystarczy że jeden się spóźnia a drugi śpieszy i załapiesz się na podróż w
    czasie
    o wyliczonej prędkości nie wspomnę ponieważ przekroczona by była prędkość
    światlą
    i nie wiem jak to liczyć.:))))))