    From: "Flashi" <f...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Date: Mon, 10 Nov 2003 21:01:15 +0100
    <boip14$4th$1@korweta.task.gda.pl> <boiq33$rlu$3@news.onet.pl>
    <boir3v$g4r$1@korweta.task.gda.pl> <bojph4$rqj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bol18k$1vj$1@korweta.task.gda.pl>
    <NQrrb.284483$vL1.3530591@news.chello.at>
    <bom5g3$glv$1@korweta.task.gda.pl>
    <FlHrb.11161$ky5.135585@news.chello.at>
    <bonmqt$9uq$1@korweta.task.gda.pl>
    <b_Orb.21363$ky5.263711@news.chello.at>
    <boohqk$991$1@korweta.task.gda.pl>
    <%ZQrb.23836$ky5.327485@news.chello.at>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:%ZQrb.23836$ky5.327485@news.chello.at...

    > jasne 3kV jest przyjazne dla zdrowia, kilkadziesiat ton zelaza tez :)

    powiedz mi co to jest 3kV przy 6kV to napedzania nowoczesnych kombajnow ?
    Prad jest mniej wiecej tej samej skali i tu i tu ...
    No tak kilkadziesiat ton ... ktore zazwyczaj albo stoja albo leza (bo
    przeciez mowimy o sytuacji awaryjnej)
    Jak pojedziesz na dol (tak na wycieczke zeby moze troche zrozumiec) i
    pojdziesz na sciane gdzie wlasnie pracuje kombajn...
    Uslyszysz sypiaca sie skale, uslyszysz pekajacy gorotwor ktory niema
    kilkadziesiat ton a kilka rzedow wiecej ...
    Dopiero wtedy mozesz porownywac prace kolejaza ktory siedzi na gorze i mysli
    co tam na dole ...

    > a niby czemu, mozna to porownac wraz z ich pensjami

    latwiejsza praca = mniejsza placa takie porownanie masz na mysli ?
    Nie twierdze ze kolejarz na latwiejsza prace ma inna ... Ktora mimo wszystko
    mniej naraza zdrowie na uszczerbek ...

    > praca jak praca nikt nie mowi to u wysokosci wynagrodzen meritum rozmowy
    > dotyczy nadmiaru kopaln

    meritum rozmowy to slowa: cytat za Arnoldem Buzydganem "Jestem za tym, żeby
    zasypać wszystkie kopalnie" oraz slowa M.O. "zdziczałych węglokopów",
    "Naciągają mnie w ten sposób i oszukuja budżet", "Śląsk okrada resztą kraju
    ciągle domoaga się wiecej, jeszcze demolując i blokując.", " Ale mamy
    terrorystów przeciw sobie, którzy prędzej
    rozwalą państwo w drzazgi niz pozwola sobie odebraż przywileje.", "To jest
    nasza przyszłość, której nie będzie przez Śląsk, który utuczył się
    za żołtymi firankami i nie chce puścić.", "Mnie do furii doprowadza to, że
    dla paru tysięcy zdziczałych łobuzów, co to
    nie chciało im się chodzić do szkoły i teraz nie będą mieli gdzie proacować,
    bo tylko kilofem umieją machać." Wzorem A.B powinienem wzias zaczac bronic
    w sadzie Slaska bo M.O. popuszcza wodze fantazji i miesza z blotem mase
    uczciwie pracujacych ludzi. Zapominajac przy tym ze nie tylko gornicy walcza
    o swoje ... Jednak ciagla nagonka na ludzi zyjacych z pracy swoich rak budzi
    powoli litosc nad "wyksztalconymi, inteligentnymi" pracownikami umyslowymi

    > co? bardzo duzo, przedewszystkim pracy umyslowej ktora jest mimo wszystko
    > jedna z cenniejszych

    Tylko powiedz mi co ta praca umyslowa zrobilaby bez fizycznych ?

    > warunki sa jakie sa i niezaleznie od warunkow jest o pare kopaln za duzo,
    > nie mozna sztucznie windowac cen w gore tylko dlatego zeby nagle kopalnie
    > zrobily sie rentowne

    Nikt niechce windowac cen w gore ...