    From: "Aneta" <a...@c...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ogrodzenie na służebności
    Date: Thu, 25 Nov 2004 06:36:44 +0100

    news:co0ben$71c$11@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Ann" <b...@a...pl> napisał w wiadomości news:cnv0b1$rc8
    >
    > Primo, to odpowiedziałeś/aś pod moim postem, ale nie na moje pytania.
    Wątek
    > poniekąd już zmarł, więc jest spora szansa, ze sam zainteresowany go nie
    > zobaczy. Bo będzie szukał ewentualnie odpowiedzi na swoje posty, a nie
    > cudze.
    Wątek śledzę nadal i jestem wdzięczna za każdy głos.
    Przez kilka dni nie miałam możliwości odpowiedzieć na wcześniejsze pytania.

    > Sekundo, to pytającemu nie o to chodziło. On chciał przecież ową drogę
    > konieczną zagrodzić. A wiec raczej nie był zainteresowany jej oddawaniem,
    > czy przekształcaniem w drogę publiczną. Tercjo - trzecia opcja, której nie
    > widzisz, to zapewnienie dojazdu do tej działki z tyłu w inny sposób, na
    > przykład w całości po działce sąsiada. Faktem jest, że może być trudne w
    > praktyce, ale co do zasady taka możliwość istnieje i jest zgodna z prawem.

    Dokładnie.
    Wychodzę z założenia, że ów przejazd nie jest konieczny.
    To nie jest droga.
    Jak już pisałam w jednej z początkowych informacji.
    W księgach wieczystych istnieje wpis o służebności gruntowej pasem 2 metrów
    po zachodniej granicy mojej pierwszej działki.
    I to tyle jeżeli chodzi o zapisy prawne. Niestety dosyć wiążące.
    Dalej nie czuję różnicy pomiędzy służebnością a drogą konieczną.
    Które prawo można przekształcić w które, kiedy, na jakiej podstawie i kto.
    Optymalna dla mnie byłaby właśnie ta trzecia przdstawiona możliwość.
    Dotychczas, sąsiad jest właścicielem obydwu działek, a więc przejazd po
    mojej nie jest mu do niczego potrzebny, inaczej nie jest konieczny. Zresztą
    nie ma do czego dojeżdżać, na działce nie ma żadnej budowli, ani upraw.
    Interesują mnie możliwości prawne dowiedzenia tego, że służebność nie jest
    wykorzystywana, nie jest konieczna i po części jest dla mnie uciążliwa.
    Owa służebność nie powstała (zaistniała w księgach wieczystych) w momencie
    podzialu działek, ale w momencie ich sprzedaży kolejnemu, ale jednemu
    właścicielowi.