  • Data: 2004-11-25 15:15:34
    Temat: Re: Ogrodzenie na służebności
    Od: " Ja" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    CR <n...@a...pl> napisał(a):

    > a przypadek gdy podzial niby warunkowy (powinien byc war sluzebnosci),
    > ale warunku nie ma -> ot decyzja blednie wydana-lub odpis decyzji?
    > a 1 i 2 sa naturalnym nastepstwem.

    Skarżyć właściwy Urząd - najczęściej Starostwo i Wójta czy też Burmistrza lub
    Prezydenta, choć (nie wiem jak jest teraz) gdzie niegdzie przekazano te
    zadania Gminie.
    Teoretycznie nie ma prawa się to zdarzyć. Zanim zostaje wydana decyzja
    zatwierdzająca podział to po drodze jest jeszcze postanowienie i tzw. wstępne
    warunki podziału. Nawiasem mówiąc obowiązkiem geodety sporządzającego mapę
    podziału jest zaproponowanie czy też wskazanie dojazdu. Jak tego nie ma to
    PAN URZĘDNIK wywala za drzwi.

    > bez
    >
    > tak bylo w omawianej sytuacji.
    > ale sluzebnosc musza ustalic przy sprzedazy.
    > a co jesli nie spelnili warunku?
    > czy jest mozliwosc sprostowania z urzedu
    > (jako nie wlasciciel-brak interesu zawiadamiam urzad o sytuacji?)

    Nie ma takiej możliwości. Służebność może ustanowić tylko właściciel w drodze
    jednostronnego oświadczenia woli lub umowy między stronami (niektóre Sądy
    dopuszczają tylko umowę). Urząd jakikolwiek by on był nie ma nic do
    powiedzenia. W takim wypadku wg. mnie tylko pozew o ustanowienie drogi
    koniecznej, jeśli nie można się dogadać w kwestii drogi. Wtedy na podstawie
    postanowienia Sądu można służebność wpisać.

    Byś może istnieje na drodze administracyjnej możliwość sprostowania decyzji
    zatwierdzającej podział, ale tego nie wiem. Kpa nie jest moją mocną stroną.

    > a jak nie ma wspomnienia o sluzebnosci??
    > a powinien (zgodnie z prawem)

    Możesz próbować Urzędasa za dupę chwycić - w końcu ktoś mapę sporządził i
    ktoś podpisał. :}}}}

    Natomiast mamy pewną nieścisłość. W przypadku jakim opisujesz notariusz
    powinien pouczyć strony o konieczności ustanowienia służebności, ale w
    przypadku, gdy strony oświadczą, że tę kwęstię np. rozwiążą sobie później w
    drodze innego aktu notarialnego teoretycznie nie ma podstaw aby odmówić
    sporządzenia aktu notarialnego. I powinien go sporządzić pouczając o skutkach
    braku służebności.
    A wtedy jeśli Sąd nie odwali wniosku to mamy sytaucję jaką podajesz. Ale w
    tym przypadku ludzie są sobie winni.

    pozdrawiam

    b.