  • Data: 2004-11-26 10:26:55
    Temat: Re: Ogrodzenie na służebności
    Od: "Aneta" <a...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ja" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:co4i37$rke$1@inews.gazeta.pl...

    > Dalej nie czuję różnicy pomiędzy służebnością a drogą konieczną.
    > Które prawo można przekształcić w które, kiedy, na jakiej podstawie i
    kto.
    Zresztą

> [...]
    > przewidywane kłopoty sąsiedzkie.
    > 2. Nawet jeśli się dziś dogadacie sąsiad musi ustanowić służebność na
    swojej
    > pierwszej działce, aby zapewnić dojazd drugiej, a po co miałby to robić,
    > skoro nie musi? Ma to prawo już zagwarantowane poprzez przejazd na Pani
    > działce.
    >
    > A na mój pusty łeb, to w przypadku postawienia ogrodzenia sąsiad może
    > spokojnie domagać się jego zdemontowania, a jeśli będziecie się uchylać,
    > wystąpić o ustanowienie drogi koniecznej. I sąd przyzna mu rację.

    OK. Niestety zgadzam się.
    Teraz gnębi mnie problem przekształcenia owej służebności w drogę konieczną.
    Czy muszą być spełnione jakieś warunki żeby przekształcić służebność w drogę
    konieczną? czy jest to w tym przypadku tylko formalność?
    Jakich argumentów może użyć sąsiad? Czy wystarczy tylko chęć zabezpieczenia
    przyszłych praw?
    Czy stwierdzenie sąsiada, że nie może przejechać po 2 metrach mojej działki,
    mając całą własną do dyspozycji, po to by dojechać do końca drugiej pustej i
    niezagospodarowanej działki, stanowi argument do utworzenia drogi
    koniecznej??

    http://www.gazeta.pl/usenet/