  • 1. Data: 2011-01-09 08:09:03
    Temat: Odszkodowanie za wadliwe działanie licznika energii elektrycznej
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Mam prąd G12 czyli dwie taryfy. Zegar sterujący przełącza o określonych
    godzinach na drugie liczydło i cena spada z 60 na 25 groszy.
    Zdarza się czasem bez żadnej reguły, że nie przełącza liczydła. Wtedy w
    czasie drugiej taryfy kręci się liczydło pierwszej. Puknięcie w licznik
    powoduje przełączenie. Zauważyłem to niedawno, ale przypuszczam że to trwało
    od miesięcy. Nieprzełączenie licznika przez jedną noc oznacza dla stratę
    20-30 zł na jeden dzień, czyli dość dużo.

    Czy mogę uzyskać odszkodowanie za wcześniejszy czas? Jak udowodnić, że
    licznik mógł źle naliczać od dawna? Jeżeli w podobnych przypadkach u innych
    osób licznik nie przełączał się na droższą taryfę i pracował miesiącami w
    tańszej, to zakłady energetyczne szacowały zużycie i żądały wielotysięcznych
    dopłat za czas wstecz. Analogicznie powinni teraz zwrócić odszkodowanie do
    tyłu.

    Jak to ugryźć?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2011-01-09 09:41:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/9/2011 2:09 AM, Jan Werbinski wrote:
> [...]
    > miesiącami w tańszej, to zakłady energetyczne szacowały zużycie i żądały
    > wielotysięcznych dopłat za czas wstecz. Analogicznie powinni teraz

    no patrz, i ani razu cie nie zdziwilo, ze rachunki przychodzą o 1000 zł
    za wysokie?

    wymyślasz.

  • 3. Data: 2011-01-09 09:52:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > no patrz, i ani razu cie nie zdziwilo, ze rachunki przychodzą o 1000 zł za
    > wysokie?
    >
    > wymyślasz.

    LOSOWO, a nie codziennie. Ostatnio eksperymentuję z ogrzewaniem i codziennie
    spisuję licznik. Dlatego zauważyłem. Codziennie mam np 75% w II taryfie, a
    np jednego dnia 25%.

  • 4. Data: 2011-01-09 10:20:13
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > LOSOWO, a nie codziennie. Ostatnio eksperymentuję z ogrzewaniem i
    > codziennie spisuję licznik. Dlatego zauważyłem. Codziennie mam np 75% w
    > II taryfie, a np jednego dnia 25%.
    dlatego ja pod taki zegra mam podpięty stycznik sterujący wszystkimi
    prądożernymi urządzeniami.

    Zaczęło się kiedyś jak te liczniki były mechaniczne a nie elektroniczne
    i się permanentnie spóźniały/spieszyły

    Taki stycznik może sterować czymkolwiek chcesz pobierać dużo energii
    elektrycznej

  • 5. Data: 2011-01-09 10:44:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się permanentnie spóźniały/spieszyły
    >
    > Taki stycznik może sterować czymkolwiek chcesz pobierać dużo energii

    Ja nie mogę podpiąć się pod zegar elektrowni, tylko muszę mieć osobny.
    Problem jest tutaj inny. Zegar daje sygnał, ale licznik nie przełącza
    liczydła.
    Problem jak to teraz udowodnić, jeżeli dzieje się losowo i jak dostać zwrot
    kasy.

  • 6. Data: 2011-01-09 11:25:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-09 11:44, Jan Werbinski pisze:

    > Ja nie mogę podpiąć się pod zegar elektrowni, tylko muszę mieć osobny.

    I to jest _Twój_ zegarliczik? No to rzeczywiście masz problem -
    elektrownia będzie go miała w d...

    > Problem jest tutaj inny. Zegar daje sygnał, ale licznik nie przełącza
    > liczydła.
    > Problem jak to teraz udowodnić, jeżeli dzieje się losowo i jak dostać
    > zwrot kasy.

    Podejrzewam jednak że to zegar dostawcy prądu.
    U mnie w takim przypadku zrobili korektę - po reklamacji przeliczyli
    zużycie wg podobnego okresu z ub.r. i wszyło ... 7 zł różnic. ;)

    Bez reklamacji licznika nie obejdzie się. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2011-01-09 12:31:40
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Zrobić dokumentację fotograficzną.
    Przyprowadzić wiarygodnego świadka z zegarkiem.
    Iść z tym do sądu.

    -----

  • 8. Data: 2011-01-09 13:51:34
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > liczydła.
    > Problem jak to teraz udowodnić, jeżeli dzieje się losowo i jak dostać zwrot

    Może zadzwonić w tym czasie po kogoś z pogotowia elektrycznego, żeby
    zobaczył i spisał protokół?

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-01-09 14:47:05
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > I to jest _Twój_ zegarliczik? No to rzeczywiście masz problem -
    > elektrownia będzie go miała w d...

    > Podejrzewam jednak że to zegar dostawcy prądu.

    lub
    1. mechanizm przełączający w liczniku
    2. luźne/uszkodzone przewody/styki pomiędzy zegarem i licznikiem

    > U mnie w takim przypadku zrobili korektę - po reklamacji przeliczyli
    > zużycie wg podobnego okresu z ub.r. i wszyło ... 7 zł różnic. ;)

    tyle ja zyskuje na 2 miechy przy dwutaryfce, po co ja to trzymam?
    no niby nic ale w ciagu roku...

    > Bez reklamacji licznika nie obejdzie się. ;)

    potwierdzam jedynie reklamacja, i to jak najszybciej by nie było kolejnych
    strat

    ze zwrotem będzie ciężko, łatwiej gdy wogóle nie przełącza
    a tu będzie problem bo czasem jednak dobrze chodził, kto to wyliczy?

    ...były monter/inkasent ;)

  • 10. Data: 2011-01-09 16:02:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwrot
    > kasy.

    Może zadzwonić w tym czasie po kogoś z pogotowia elektrycznego, żeby

    Wydzwaniam do nich codziennie i oni to odnotowują.