  • 1. Data: 2011-01-08 18:48:05
    Temat: Obciążanie lokatorów długami innych lokatorów
    Od: Kosiarz-PL <k...@g...pl>

    Kwota długu lokatorów zalegających z czynszem została podzielona na
    wszystkich lokatorów i wliczona do czynszu. Moje pytanie brzmi: czy
    można obciążać lokatorów długami innych lokatorów? Czy jest to zgodne z
    prawem?

  • 2. Data: 2011-01-08 18:52:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/8/2011 12:48 PM, Kosiarz-PL wrote:
> [...]
    > wszystkich lokatorów i wliczona do czynszu. Moje pytanie brzmi: czy
    > można obciążać lokatorów długami innych lokatorów? Czy jest to zgodne z

    nic nie rozumiem.

    kto gdzie mieszka?

  • 3. Data: 2011-01-08 18:53:19
    Temat: Re: ObciÄ?Ĺźanie lokatorĂłw dĹ?ugami innych lokatorĂłw
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > wszystkich lokatorĂłw i wliczona do czynszu. Moje pytanie brzmi: czy moĹźna
    > obciążać lokatorów długami innych lokatorów? Czy jest to zgodne z

    Po co o taka kwestie pytac skoro wiadomo ze jest do dzialanie
    niezgodne z prawem?
    AM

  • 4. Data: 2011-01-08 18:54:53
    Temat: Re: ObciÄ?Ĺźanie lokatorĂłw dĹ?ugami innych lokatorów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/8/2011 12:53 PM, Hades wrote:

    > Po co o taka kwestie pytac skoro wiadomo ze jest do dzialanie
    > niezgodne z prawem?

    co jest niezgodne z prawem?
    podwyzka czynszu? wszystko jedno jak sobie opiszesz powód podwyzki.

  • 5. Data: 2011-01-08 19:10:31
    Temat: Re: ObciĂ??Ěźanie lokatorÄ?Ĺ?w dÄš?ugami innych lokatorĂłw
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "witek"

    > co jest niezgodne z prawem?
    > podwyzka czynszu? wszystko jedno jak sobie opiszesz powĂłd podwyzki.

    Albo nie przeczytales postu w ogole albo tez (co moglo sie zdazyc)
    nie zrozumiales tego co przeczytales. Tak wiec nie chodzi o to ze:
    :"Zarzad .... inofrmuje o podwyzce czynszu od dnia..... " tylko o to
    ze: "W zwiazku z tym ze zaleglosci w oplatach za czyns w skali ...
    (tu podmiot) za okres .... niezaplacony przez ...(tu lista dluznikow)
    od dnia podwyzsza sie oplaty czynszowe ... itd". I to jest niezgodne
    z prawem.
    AM

  • 6. Data: 2011-01-08 19:30:09
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Albo nie przeczytales postu w ogole albo tez (co moglo sie zdazyc)
    > nie zrozumiales tego co przeczytales.

    A to już całkiem ciekawe - bo z tego co było ogólnikowo napisane można np.
    wywnioskować że kolega mieszka z bratem i siostrą w jednym domu i w związku
    z tym że brat nie płaci czynszu od kilku miesięcy to ojciec kazał płacić
    jemu i siostrze więcej. To jest niezgodne z prawem? Tzn. z czym konkretnie?

    K.

  • 7. Data: 2011-01-08 19:45:06
    Temat: Re: ObciĂ??Ěźanie lokatorÄ?Ĺ?w dÄš?ugami innych lokatorów
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.01.2011 20:10), Hades wrote:
    [...]>
> [...]
    > (tu podmiot) za okres .... niezaplacony przez ...(tu lista dluznikow)
    > od dnia podwyzsza sie oplaty czynszowe ... itd". I to jest niezgodne

    Gdyż?

    Dużo zależy od tego czy wspólnota, czy spółdzielnia (własnościowe czy
    lokatorskie), ale mimo wszystko - nie widzę tego prawa które by zabraniało.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-01-08 20:03:13
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > Dużo zależy od tego czy wspólnota, czy spółdzielnia (własnościowe czy
    > lokatorskie), ale mimo wszystko - nie widzę tego prawa które by zabraniało.

    No coz. Pewnie nie zdziwil bys sie rowniez gdybys w autobusie zostal
    poproszony o zaplate 5 zlotych bo: "A to dlatego ze w zeszlym roku nie
    udalo sie sciagnac naleznosci za wystawione mandaty za jazde bez waznego
    biletu" mimo posiadania waznego biletu a w markecie bez wachania w kasie
    doplacil kilka zlotych poza to co za zrobine zakupy bo: "Wie pan, w zeszlym
    roku klienci ukradli u nas towaru za milion zlotych i ktos musi za to w tym
    roku zaplacic". Prawda ze zadne prawo nie zababia pobrania takich oplat?
    AM

  • 9. Data: 2011-01-08 20:08:37
    Od: "Konrad" <s...@p...onet.pl>

    >Prawda ze zadne prawo nie zababia pobrania takich oplat?

    Prawda - żadne prawo nie zabrania takich opłat - jest swoboda prowadzenia
    działalności gospodarczej i własne koszty masz prawo definiować dowolnie.
    Oczywiście musisz poinformować o podwyżce z wyprzedzeniem i tak jest w tym
    przypadku.

    K.

  • 10. Data: 2011-01-08 20:10:56
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-01-08 21:03, Hades pisze:

> [...]
    > poproszony o zaplate 5 zlotych bo: "A to dlatego ze w zeszlym roku nie
    > udalo sie sciagnac naleznosci za wystawione mandaty za jazde bez waznego

    Pomijając meritum sprawy - będąc właścicielem mieszkania we wspólnocie
    masz udziały w tejże wspólnocie. Udziałów w autobusie nie masz.

    Shrek