    From: "Jo" <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie
    Date: Sun, 18 Sep 2005 17:36:53 +0200

    news:dgjn5q$cd5$1@news.onet.pl...

    > 1. Moja głupota?
    >
    > 2. Pytanie brzmiało do kogo powinien się zwrócić po odszkodowanie, a nie
    > o dyskusje nt. zasadności powództwa.
    >
    > 3. Skoro oranizator organizował zawody, to powinien ponosić
    > odpowiedzialność za wypadki spowodowane niedoskonałym sprzętem? Tak czy
    > siak, nie to jest przedmiotem dyskusji.

    W normalnym kraju nawet sklep wpłaciłby odszkodowanie bez szemrania jeslibym
    złamał nogę i za powód podał poślizgnięcie się na zbyt sliskiej powierzchni.
    Prawdopodobnie Polska to już Europa i obowiązują w tym przypadku standardy
    europejskie. Organizator nie dopełnił wszelkich warunków w celu
    zabezpieczenia terenu. To wiem. Jeśli wypadki zdarzają się tam wciąż to
    znaczy, ze nie umie zabezpieczyć terenu w sposób należyty i nie powinien
    miec możliwosci dalszego organizowania imprez masowych.

    Tak byłoby np. w Anglii. Kilkukrotne wypadki oznaczac moga tam tylko jedno -
    bankructwo. Ale Polska to dziwny kraj. I stąd moje pytanie. Bo albo umiecie
    mi pomóc w sytuacji nie pozazdroszczenia. Nie chce wyrwac pieniędzy, a
    jedynie otrzymać rekompensatę za niedbalstwo organizatora w kwocie
    adekwatnej do utraty zdrowia.

    Oczywiście, jak nie otrzymam odszkodowania bedę musiał poczynić kroki ktore
    uchronią inne osoby przed możliwością skorzystania z usług Organizatora,
    która nie dokonuje pełnego zabezpieczenia terenu zgodnie z wymogami polskich
    przepisów i naruszając zasady np. BHP