  • Data: 2010-08-12 22:37:23
    Temat: Re: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Sie, 00:20, koleszka <k...@o...eu> wrote:

    Prawo jazdy masz? Polecam przeczytac choc raz PoRD...

    > Czy jakieś przepisy regulują odstęp pomiędzy TIR-ami?

    Art. 19. 3. Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych o
    dwóch pasach ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym
    ograniczeniem prędkości albo pojazdem lub zespołem pojazdów o długości
    przekraczającej 7 m jest obowiązany utrzymywać taki odstęp od pojazdu
    silnikowego znajdującego się przed nim, aby inne wyprzedzające pojazdy
    mogły bezpiecznie wjechać w lukę utrzymywaną między tymi pojazdami.
    Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli kierujący pojazdem przystępuje
    do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest zabronione.

    > Co by było w sytuacji, gdybym próbował wbić się pomiędzy te
    > dwa TIR-y, powodując w ten sposób wypadek?

    Spowodowal bys wypadek ;)

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:

    1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania
    bez utrudnienia komukolwiek ruchu;

    WS