  • Data: 2010-08-12 22:45:52
    Temat: Re: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?
    Od: koleszka <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Sie, 00:37, WS <L...@c...pl> wrote:

    > Prawo jazdy masz? Polecam przeczytac choc raz PoRD...

    Okay, mam lekkie "luki", warto by odświeżyć wiedzę. Prawko mam, no jak
    inaczej.

    > Art. 19. 3. Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych o
    > dwóch pasach ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym
    > ograniczeniem prędkości albo pojazdem lub zespołem pojazdów o długości
    > przekraczającej 7 m jest obowiązany utrzymywać taki odstęp od pojazdu
    > silnikowego znajdującego się przed nim, aby inne wyprzedzające pojazdy
    > mogły bezpiecznie wjechać w lukę utrzymywaną między tymi pojazdami.

    Czyli przy założeniu, że ja zrobiłem wszystko dobrze, gdyby doszło do
    wypadku to by była wina tamtego TIR-a, który siedział na zderzaku tego
    drugiego? O skur... jeden. Za nim nie było miejsca nawet na pół
    osobówki. A gdybym nawet tam się wbił, co było niemożliwe, ta naprawdę
    "na styk". Manewr niewykonalny przy prędkości około 100 km/h.

    k.