    From: "Krzysztof" <C...@C...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odstąpienie od umowy a potwierdzenie odbioru
    Date: Sun, 19 Oct 2014 10:29:36 +0200

    > Zawsze minie zastanawiało jak w takich sytuacjach udowodnić, że wysłało
    > się takie pismo z rozwiązaniem umowy. Przez notariusza czy jak?

    Dla mnie też potwierdzenie wysłania listu poleconego
    jako dowód wysłania czegokolwiek jest co najmniej dziwne.
    A co jeśli wysłana zostanie pusta koperta lub czysta kartka?
    Potwierdzenie odbioru też niczego nie załatwia, bo adresat
    podpisuje odbiór przy listonoszu w momencie otrzymania listu,
    a otwierany jest on często dużo później, czasami dopiero
    przez szefa.

    Podobna sytuacja jest z domniemaniem doręczenia listu poleconego
    przez dwukrotne zostawienie przez listonosza awizo.
    Czy chociażby dwukrotna pomyłka listonosza albo nawet złośliwość
    nie jest możliwa?

    Inna sprawa, to obowiązek stawienia się do sądu na wezwanie,
    a w przypadku dłuższego wyjazdu zagranicę konieczność powiadomienia
    o tym przed wyjazdem. OK jeśli jakaś sprawa juz się toczy i o tym
    wiemy. Ale co jeśli jest to pierwsze wezwanie np. do sądu, a o sprawie
    nie mieliśmy pojęcia? Kogo powiadamiać? Wszystkie potencjalne organy
    w tym kraju?

    Tego rodzaju wypadki chyba nie zdarzają się rzadko. A najdziwniejsze
    jest to, że nikt nie występuje o precyzyjne opisanie ich w prawie.
    Wszystkim odpowiada łowienie ryb w mętnej wodzie?

    Pozdrowienia

    Krzysztof