  • Data: 2014-10-20 18:48:53
    Temat: Re: Odstąpienie od umowy a potwierdzenie odbioru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Oct 2014, n...@t...net.pl wrote:

    > Jeśli umowa zawarta telefonicznie to powinna być również możliwość
    > wypowiedzenia jej telefonicznie.

    Ja bym ten wymóg rozszerzył: pełnomocnictwo do dokonania
    czynności prawnej lub środek techniczny użyty do jej
    zawarcia powinny ZOBOWIĄZYWAĆ (z mocy prawa) do przyjmowania
    oświadczeń o odstąpieniu i rozwiązaniu umowy.
    To nie znaczy, że osoba przyjmująca ma podjąć decyzję,
    ale znaczy, że od tego momentu mógłby biec termin.
    Znikłoby w ten sposób ulubione utrudnienie w postaci
    "zawarcie w 5 sekund na miejscu a odstąpienie lub
    wypowiedzenie pismem w siedzibie firmy za miesiąc".

    > Osobiście wolałbym złożyć wypowiedzenie w sekretariacie
    > za potwierdzeniem (jeśli niedoszły klient jest szczwanym dupkiem
    > to dobrze mieć świadka w przypadku oporów przyjęcia naszego pisma).

    Dawno temu był tu link, jak w jakiejś "krytycznej" sprawie
    klient zrobił wjazd do biura przeciwnika procesowego:
    kamera, pismo położone elegancko na środku sekretariatu,
    dosłownie (na dywanie), notariusz sporządza notatkę że
    "mogli się zapoznać" bo widział własnoocznie, do
    widzenia :>
    No ale to była akcja "duża firma vs duża firma"

    pzdr, Gotfryd