  • 1. Data: 2004-10-12 23:16:29
    Temat: Odprawa pieniezna
    Od: naiwny <g...@w...pl>

    Witam

    Czy w/g ponizszego przysluguje odprawa pieniezna pracownikowi
    zatrudnionemu od 3,5 roku w malej firmie na stanowisku handlowca na
    podstawie umowy o prace na czas nie okreslony i zwolnionemu na skutek
    ciec etatow, pracownik otrzymywal wynagrodzenie stale (najnizsze
    krajowe) + prowizja?

    Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy oraz
    zmianie niektórych ustaw z dnia 28 grudnia 1989 r. (Dz. U. z 1990 r. Nr
    4, poz. 19, ze zm.) pracownikowi, z którym został rozwiązany stosunek
    pracy przysługuje odprawa pieniężna. Jeżeli pracownik pracował mniej niż
    10 lat odprawa pieniężna przysługuje w wysokości jednomiesięcznego
    wynagrodzenia (art. 8 ust. 2 pkt 1).

    pozdr.

  • 2. Data: 2004-10-13 09:34:32
    Temat: Re: Odprawa pieniezna
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "naiwny" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy przysługuje odprawa pieniężna. Jeżeli pracownik pracował mniej niż
    > 10 lat odprawa pieniężna przysługuje w wysokości jednomiesięcznego

    Według tego przysługuje, jeśli zwolniony był pod rządami tej,
    nieobowiązującej już ustawy

  • 3. Data: 2004-10-13 10:07:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004, naiwny wrote:

    > + Witam
    > +
    > + Czy w/g ponizszego przysluguje odprawa pieniezna pracownikowi zatrudnionemu
    > + od 3,5 roku w malej firmie
    ^^^^^^^^^^^^^^

    Ja ci nie powiem. Ale tak podejrzewam że "małość firmy" jest istotna:
    liczy do 20 osób ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-13 13:43:00
    Od: naiwny <g...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ja ci nie powiem. Ale tak podejrzewam że "małość firmy" jest istotna:
    > liczy do 20 osób ?

    tak ponizej 20 osob

  • 5. Data: 2004-10-13 13:43:52
    Od: naiwny <g...@w...pl>

    Wirde napisał(a):

    > Według tego przysługuje, jeśli zwolniony był pod rządami tej,
    > nieobowiązującej już ustawy

    I owszem ale to jest stan prawny na grudzien ubieglego roku, a jak to
    wyglada obecnie?

  • 6. Data: 2004-10-14 09:30:29
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    > I owszem ale to jest stan prawny na grudzien ubieglego roku, a jak to
    > wyglada obecnie?

    obecnie przy małych firmach ale nie pamietam do ilu pracowników nie
    przyslugują odprawy

    galis