eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Duży problem z klientem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2004-10-12 22:05:15
    Temat: Duży problem z klientem
    Od: "Enter1" <m...@i...pl>

    Witam.
    Bardzo przepraszam za NTG ale nie bardzo wiem gdzie pytać, być może ktoś z
    grupowiczów miał podobny problem. Otóż półtora roku temu klient dostarczył
    mi do sprawdzenia i ewentualnego uruchomienia po dołożeniu brakujących
    podzespołów używany sprzęt komputerowy (dwie obudowy z zasilaczem, dwa
    durony 750 i dwie płyty główne) i przestał się odzywać. Próbowałem kilka
    razy przez znajomego dowiedzieć się kiedy odbierze, niestety bez rezultatu.
    Nagle wczoraj dzwoni i chce go natychmiast odebrać. Mam w tej chwili kłopot
    ponieważ sprzęt jest zdekompletowany z winy mojego pracownika, który już u
    mnie w tej chwili nie pracuje a ja potrzebuję kilku dni na jego
    skompletowanie. Może ktoś z Was mi poradzi co o takich wypadkach mówi
    praktyka handlowa, ile czasu należy taki sprzęt przechowywać, czy mogę
    naliczyć jakieś koszta za składowanie i przechowywanie ew. czy mogę to wydać
    w jakimś możliwym terminie itp.
    Marek





  • 2. Data: 2004-10-13 06:36:39
    Temat: Re: Duży problem z klientem
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Enter1 wrote:
    > Witam.
    > Bardzo przepraszam za NTG ale nie bardzo wiem gdzie pytać, być może
    > ktoś z grupowiczów miał podobny problem. Otóż półtora roku temu
    > klient dostarczył mi do sprawdzenia i ewentualnego uruchomienia po
    > dołożeniu brakujących podzespołów używany sprzęt komputerowy (dwie
    > obudowy z zasilaczem, dwa durony 750 i dwie płyty główne) i przestał
    > się odzywać. Próbowałem kilka razy przez znajomego dowiedzieć się
    > kiedy odbierze, niestety bez rezultatu. Nagle wczoraj dzwoni i chce
    > go natychmiast odebrać. Mam w tej chwili kłopot ponieważ sprzęt jest
    > zdekompletowany z winy mojego pracownika, który już u mnie w tej
    > chwili nie pracuje a ja potrzebuję kilku dni na jego skompletowanie.
    > Może ktoś z Was mi poradzi co o takich wypadkach mówi praktyka
    > handlowa, ile czasu należy taki sprzęt przechowywać, czy mogę
    > naliczyć jakieś koszta za składowanie i przechowywanie ew. czy mogę
    > to wydać w jakimś możliwym terminie itp.
    > Marek

    z tego co sie orientuje to 2 lata nalezy skladowac , ale to chyba dotyczy
    spęrzetu przyjetego do reklamacji.
    Normalnie przekaz temu klientowi ze sprzet byl skompletowanh, ale poniewaz
    nie odzywal sie przez 1,5 roku to nie chcac mrozic gotowki w
    dokompletowanych czesciach zostaly one poprostu uplynnione.
    Bez sensu by bylo bys musial kupowac cos a potem to ma lezec 1,5 roku i
    czekac na klienta az odbierze i zaplaci.
    Tak przynajmniej mi sie wydaje, czy zle czy dobrze to tego nie wiem :)

    --
    fi5h



  • 3. Data: 2004-10-13 09:15:04
    Temat: Re: Duży problem z klientem
    Od: "Enter1" <m...@i...pl>

    >
    > z tego co sie orientuje to 2 lata nalezy skladowac , ale to chyba dotyczy
    > spęrzetu przyjetego do reklamacji.
    > Normalnie przekaz temu klientowi ze sprzet byl skompletowanh, ale poniewaz
    > nie odzywal sie przez 1,5 roku to nie chcac mrozic gotowki w
    > dokompletowanych czesciach zostaly one poprostu uplynnione.
    > Bez sensu by bylo bys musial kupowac cos a potem to ma lezec 1,5 roku i
    > czekac na klienta az odbierze i zaplaci.
    > Tak przynajmniej mi sie wydaje, czy zle czy dobrze to tego nie wiem :)
    >
    > --
    > fi5h
    >
    >
    Dziękuje za odpowiedź.
    Chciałem mu wydać ten sprzęt ale okazało się, że z winy pracownika który u
    mnie swego czasy pracował gdzieś przepadły zasilacze i procesor z tego
    sprzętu. Chcę to odkupić ale to mogą być tylko użyewane podzespoły (np.
    Duron 700). Potrzebuję na to czasu, a klient mi się piekli i chce
    natychmiast.
    Marek



  • 4. Data: 2004-10-13 09:38:47
    Temat: Re: Duży problem z klientem
    Od: "m." <m...@w...pl>


    Użytkownik "Enter1" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ckhkfn$loc$1@as1-42.kalisz.dialup.inetia.pl...
    > Witam.
    > Bardzo przepraszam za NTG ale nie bardzo wiem gdzie pytać, być może ktoś z
    > grupowiczów miał podobny problem. Otóż półtora roku temu klient dostarczył
    > mi do sprawdzenia i ewentualnego uruchomienia po dołożeniu brakujących
    > podzespołów używany sprzęt komputerowy (dwie obudowy z zasilaczem, dwa
    > durony 750 i dwie płyty główne) i przestał się odzywać. Próbowałem kilka
    > razy przez znajomego dowiedzieć się kiedy odbierze, niestety bez
    rezultatu.
    > Nagle wczoraj dzwoni i chce go natychmiast odebrać. Mam w tej chwili
    kłopot
    > ponieważ sprzęt jest zdekompletowany z winy mojego pracownika, który już u
    > mnie w tej chwili nie pracuje a ja potrzebuję kilku dni na jego
    > skompletowanie. Może ktoś z Was mi poradzi co o takich wypadkach mówi
    > praktyka handlowa, ile czasu należy taki sprzęt przechowywać, czy mogę
    > naliczyć jakieś koszta za składowanie i przechowywanie ew. czy mogę to
    wydać
    > w jakimś możliwym terminie itp.

    Zwyczajowo to jest 3 miesiące do pół roku. W jakimś punkcie naprawy gdzie
    oddawałam monitor na kwicie było napisane że po 3 miesiącach jak nie odbiorę
    to przepada. Teoretycznie przepadek rzeczy może być tylko przez sąd
    dokonany. Prowadzisz jakąś firmę jak rozumiem/działalność gospodarczą
    polegającą na naprawie sprzętu komp. - i to od ponad 1,5 roku, więc wiesz w
    jakim czasie odbiera się zazwyczaj sprzęt. Na pewno nie po 1,5 roku. To nie
    umowa przechowania była zawierana. Powiedz że sprzęt jest w magazynie i
    przez najbliższe dwa tygodnie nie masz możliwości go odebrać. Możesz mu też
    naliczyć koszt przechowania, ale wtedy musisz mu zwrócić całość, łącznie z
    brakującymi częściami. Np. policzyć mu 100 zł za miesiąc - pomnożyć przez 12
    (dla uprzejmości, a co tam, pół roku czekałeś)
    A na przyszłość proponuję wydawać pokwitowania przyjętego sprzętu z opisem
    zlecenia, na których będzie widniała informacja, że jak klient nie odbierze
    sprzętu w ciągu 3 miesięcy to naliczasz opłaty za przechowanie, a po roku
    następuje przepadek rzeczy.

    m.




  • 5. Data: 2004-10-13 09:50:19
    Temat: Re: Duży problem z klientem
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    m. wrote:
    > A na przyszłość proponuję wydawać pokwitowania przyjętego sprzętu z opisem
    > zlecenia, na których będzie widniała informacja, że jak klient nie odbierze
    > sprzętu w ciągu 3 miesięcy to naliczasz opłaty za przechowanie, a po roku
    > następuje przepadek rzeczy.

    Bardzo zgodne z prawem...

    KG


  • 6. Data: 2004-10-16 16:40:15
    Temat: Re: Duży problem z klientem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004, kam wrote:

    > + m. wrote:
    > + > A na przyszłość proponuję wydawać pokwitowania przyjętego sprzętu z opisem
    > + > zlecenia, na których będzie widniała informacja, że jak klient nie odbierze
    > + > sprzętu w ciągu 3 miesięcy to naliczasz opłaty za przechowanie, a po roku
    > + > następuje przepadek rzeczy.
    > +
    > + Bardzo zgodne z prawem...

    :)
    No ale zapisać że stosuje się zastaw na poczet długu z przechowania
    to by mógł ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1