  • 1. Data: 2004-10-12 21:56:54
    Temat: Szantaż
    Od: "sotb" <k...@z...pl>

    Szantażuje mnie pewien osobnik, który koniecznie chce ode mnie wyciągnąć
    kasę. Żąda żebym mu podesłał pismo (umowę), w którym będzie napisane, że
    "zgadzam się wypłacać co miesiąc 100 zł przez rok". Czy jest jakiś
    "kruczek", który pozwoli podważyć w późniejszym czasie (powiedzmy za
    miesiąc) takie oświadczenie z mojej strony? Czy w tym zdaniu jest jasno
    sformułowane, że to ja będę płacił? Czy może należy to jakoś inaczej
    sformułować?

    SOTB

  • 2. Data: 2004-10-12 22:09:06
    Temat: Re: Szantaż
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    Można się powołać na wadę oświadczenia woli (oświadczenie złożone pod
    wpływem bezprawnej groźby). Uchylenie się od takiego oświadczenia złożonego
    osobie następuje poprzez złożenie tej osobie oświadczenia na piśmie.

    pozdr.
    Robercik

  • 3. Data: 2004-10-12 23:13:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2004 23:56:54 +0200, sotb naskrobał(a):

> [...]
    > miesiąc) takie oświadczenie z mojej strony? Czy w tym zdaniu jest jasno
    > sformułowane, że to ja będę płacił? Czy może należy to jakoś inaczej

    Nagraj gdy cie zmusza do podpisania umowy i najlepiej przed popisaniem
    przeczytaj ja na głos aby się nagrała. Potem spokojnie podpisz - jest już
    nieważna. Teraz ze swoją kopia i kasetą udaj się do prokuratury / policji.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org