  • 11. Data: 2005-06-09 18:46:08
    Temat: Re: Odpowiedzialność rodziców za szkody wyrządzone przez dziecko
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kam wrote:

    > chyba jednak o to: "Uważam, ze nauczycielka nie powinna była zmuszać
    > mojej córki do
    > publicznych przeprosin, przecież Weronika nie zrobiła tego celowo."
    > Dziwne podejście.
    > Czy to jest kara? Raczej nie.

    to zależy w jakiej formie to zostało zrobione.
    jeżeli to było na zasadzie "jeżeli zrobiło się coś to należy przeprosić"
    to jest to forma dopuszczalna, bo w ramach wychowania i uczenia pewnych
    nawyków.
    jeżeli było to w formie teraz dziewczynka wyjdzie na środek i przy
    wszystkich powie przepraszam, to jest to forma niedopuszczalna, bo
    przeprosiny co najwyzej należą się osobie, której łańcuszek został
    zerwany, a nie całej grupie.
    Jest to poniżenie osoby, tym bardziej, że łańcuszek nie został zerwany
    umyślnie.

  • 12. Data: 2005-06-09 19:04:06
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):
> [...]
    > mojej córki do
    > publicznych przeprosin, przecież Weronika nie zrobiła tego celowo."

    Kam, z treści wynika, że musiało to być w takiej formie, która
    spowodowała niechęć sześciolatki do szkoły. Za taki skutek
    odpowiedzialność (oczywiście wyłącznie "moralną") ponosi w tym przypadku
    pedagog.

    Pedagog, czyli człowiek, którego wykształcenie wiedza i doświadczenie
    zawodowe służyć ma właśnie unikaniu takich sytuacji. Gdyby tak nie było
    to można by po prostu dzieciaki trzymać na podwórku.

    Sześć lat, to taki wiek, że łatwo dziecko do szkoły zniechęcić. Za to
    trudno potem taką niechęć przewalczyć. Czymś innym jest przeprosić -
    vide faul, czymś innym w poniżający sposób zostać do przeprosin zmuszonym.

    Zauważ :...Córka tez przezywa, bo została przez klasę
    napietnowana, po tym jak pani jej kazała publicznie przeprosić tego
    chłopca...."
    Coś to nauczyciel spieprzył sprawę - a mógł upiec kilka pieczeni
    (pedagogicznych) przy jednym ogniu.

    MAc

  • 13. Data: 2005-06-09 20:41:33
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 19:47:12 +0200, MAc napisał(a):

    > Co ty chłopie wypisujesz. mam nadzieję, że nie masz z dziećmi żadnego
    > kontaktu

    Owszem, mam własne dzieci. Mojemu synowi by korona z głowy nie spadła,
    przynajmniej ja od razu przywróciłbym mu właściwe proporcje w spojrzeniu na
    rzeczywistość. Starszy ma rzeczywiście skłonności do przesadyzmu i
    histeryzowania, ale nie spotyka się to na ogół z moją aprobatą.

    > Nauczyciel bo duży i silny może sześciolatka poniżać?

    Poniżać? Potrafisz rozróżnić poniżenie od normalnych metod pracy z grupą
    dzieci? Przepraszanie się na forum grupy nie jest niczym dziwnym,
    kuriozalnym, niespotykanym. Nauczyciele pracujący metodami Freineta
    świadomie wykorzystują w tym celu pewne specjalne metody pracy, jak gazetka
    wychowawcza, narady klasowe. W liceach (dobrych) pracuje się też metodą
    sądów uczniowskich.

    > ktoś ją zgnoi a ona ma stulić uszy po sobie?
    > Mamusia też nie pomoże bo się boi pani nauczycielki i innej mamusi?

    Nadinterpretujesz.

    > Wyznajesz teorie, które zostały nie dość, że skompromitowane wiele lat
    > temu, to jeszcze wyśmiane razem z ich wyznawcami. Spuszczone do kibla
    > razem z biciem, klęczeniem na grochu i leżeniem krzyżem na podłodze.

    Nadinterpretujesz.

    > niedouczoną belferkę

    Agresja ci się uszami wylewa.

    > która nie zadbała o to, żeby zabawa odbywająca się pod jej nadzorem nie była
    > źródłem jakichkolwiek szkód.

    Jesteś jakimś specjalistą z zakresu metodyki wychowania przedszkolnego?

    RG

  • 14. Data: 2005-06-09 20:46:57
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 21:04:06 +0200, MAc napisał(a):

    > Kam, z treści wynika, że musiało to być w takiej formie, która
    > spowodowała niechęć sześciolatki do szkoły.

    Niektóre dzieci mają skłonności do przesadnych, histerycznych reakcji.

    > Za taki skutek odpowiedzialność (oczywiście wyłącznie "moralną") ponosi w tym
    > przypadku pedagog.

    W związku z powyższym twój ogólny wniosek jest nieuprawniony.
    Nie znamy okoliczności sprawy, dziecka, ani innych osób biorących udział w
    zdarzeniu.

    > Coś to nauczyciel spieprzył sprawę - a mógł upiec kilka pieczeni
    > (pedagogicznych) przy jednym ogniu.

    Kim jesteś z zawodu?

    RG

  • 15. Data: 2005-06-09 21:19:18
    Od: poreba <d...@p...com>

    s"Roman G." <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Ale nie wynika z opisu, aby nauczycielka nie dołożyła należytej
    > staranności w opiece, a więc nie ma kto łańcuszka odkupić.
    Ależ przypisane przez uoso władztwo Ciała nad powierzonym jego pieczy
    (jak matka ojcu, ojciec matce) małoletnim,
    władza rodzidzielska delegowana itd. !
    A, to działa tylko z uprawnieniami, nie z obowiązkami?
    A to przepraszam.
    Już nie pytam.

    --
    pozdro
    poreba, co pamięta te "telefoniczno-kamerowane" wątki, oj pamięta

  • 16. Data: 2005-06-09 21:34:18
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Jun 2005 21:19:18 +0000 (UTC), poreba napisał(a):

    > A, to działa tylko z uprawnieniami, nie z obowiązkami?

    To działa na zasadach ogólnie przyjętych. Nauczyciel nie jest żadnym
    ewenementem prawnym i nie można przypisywać mu winy, jeśli opiekę sprawował
    normalnie.

    RG

  • 17. Data: 2005-06-09 21:43:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:

> [...]
    > wychowawcza, narady klasowe. W liceach (dobrych) pracuje się też metodą

    w liceach tak, w przedszkolu nie. Przepraszać na forum grupy można,
    jeżeli zrobiło się coś umyślnie, a nie przypadkowo.

  • 18. Data: 2005-06-09 21:56:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Prościej, ja bym się chciała dogadać, ale nie po tym, jak zostałam po
    > chamsku potraktowana przez mamusię, która nie tłumacząc okoliczności,
    nie
    > prosząc o wpólne wybrnięcie z tej sytuacji wyciągnęła do mnie rękę z
    > łańcuszkiem ze słowami "naprawić albo odkupić", koniec cytatu :( A ja
    jak ta
    > ostatnia krowa wzięłam ten łańcuszek, zamiast jej powiedzieć, żeby się
    > wypachała.

    jeszcze nic straconego. W sumie wykonałaś na jej rzecz usługę
    dostarczenia do zakładu naprawy. teraz spokojnie możesz jej powiedzieć,
    ze łańcuszek masz, ale oddasz, jak zapłaci za naprawę i usługę
    doniesienie. Choć z drugiej strony z idiotami lepiej nie zaczynać.

  • 19. Data: 2005-06-10 07:37:41
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 16:43:28 -0500, witek napisał(a):

    > w liceach tak, w przedszkolu nie.

    Metodami Freineta pracuje się raczej w edukacji przedszkolnej oraz
    wczesnoszkolnej.

    > Przepraszać na forum grupy można, jeżeli zrobiło się coś umyślnie, a nie
    przypadkowo.

    Nie wszyscy rodzice podzielają taki pogląd. Por.:

    RG

  • 20. Data: 2005-06-10 07:41:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Roman G. wrote:

    > Metodami Freineta pracuje się raczej w edukacji przedszkolnej oraz
    > wczesnoszkolnej.

    bardziej akurat odnosiłem się tutaj do sądów koleżeńskich.

    > Nie wszyscy rodzice podzielają taki pogląd. Por.:

    ja akurat nie podzielam. szczególnie w momencie kiedy dziecko nie jest
    świadome tego, że zrobiło coś źle.