  • 1. Data: 2005-06-09 11:19:04
    Temat: Spadek, wspolwlasnosc, faktury, problemy - prosba o informacje
    Od: "MichalKu" <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Na wstepie zaznacze, ze jestem laikiem, a post pisze w imieniu swojej kobiety.
    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    Moja pani 15 lat temu (w wieku lat 14tu) dostala w spadku 1/8 czesc
    nieruchomosci.
    Wlascicielka pozostalych 7/8 jest jej ciotka. Jak to zwykle bywa, ciotka nie
    jest za bardzo zadowolona z tej 1/8 i probuje co chwile cos wykombinowac, zeby
    nie odkupujac, stac sie wlascicielka tejze 1/8.
    Na dzien dzisiejszy, wymyslila, ze remontowala dom przez te wszystkie lata i w
    tej chwili chce, aby moja pani oddala jej 1/8 kosztow remontu domu (sprawa w
    sadzie, po pierwszej rozprawie).
    Dodam, ze nie informowala o tych czynosciach remontowych nigdy.
    Jednak, na dowod, ze cos kupowala i miala robione rozne remonty zalacza
    faktury, na kwote spora, nie powiem. Ale.. wlasnie... faktury sa z lat 1992-
    2000. Czyli ostatnia faktura jest 5 lat wstecz wystawiona.
    Idac po najmniejszej linii oporu, teraz moje pytanie:
    Czy jest jakis okres 'przedawnienia' w domaganiu sie zwrotow kosztow osoby
    fizycznej od osoby fizycznej za takie faktury? Na razie nie biore pod uwage
    sprawy, ze mogla sobie kwote remontow odliczyc od podatku, towar sprzedac,
    remontu nie robiac itd.

    Bede wdzieczny za info

    pzdr
    Michał
    m...@o...pl

  • 2. Data: 2005-06-09 17:02:47
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Polecam lekture przepisu art. od 195 do art. 221 kodeksu cywilnego.
    Tam jest recepta na jej ciocię.

    Pozdrawiam
    Michał