  • 1. Data: 2002-04-15 17:27:49
    Temat: Odpowiedzialnosc karna nieletnich
    Od: d...@t...pl (Deceiver)

    Witam, mam pytanie (a wlasciwie kilka): czy osoba nieletnia moze ponosic
    odpowiedzialnosc karna za czyn przestepczy tak jak osoba dorosla? Jesli tak, to
    w jakich okolicznosciach i jakie musza byc spelnione warunki? Gdzie moge szukac
    informacji na ten temat?

    Pozdrawiam, Dec

  • 2. Data: 2002-04-15 19:02:35
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc karna nieletnich
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

  • 3. Data: 2002-04-15 19:16:58
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 15 Apr 2002, Deceiver wrote:

    > Witam, mam pytanie (a wlasciwie kilka): czy osoba nieletnia moze ponosic
    > odpowiedzialnosc karna za czyn przestepczy tak jak osoba dorosla?

    Odpowiedzialność za przestępstwa według reguł KK ponosi osoba która
    ukończyła lat 17, oraz osoba która ukończyła lat 15, jeśli chodzi o
    przestępstwo przeciwko życiu, zdrowiu, zgwałcenie, rozbój z użyciem
    niebezpiecznego narzędzia i kilka innych.

    > Jesli tak, to w jakich okolicznosciach i jakie musza byc spelnione
    > warunki? Gdzie moge szukac informacji na ten temat?

    art. 10 KK.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)