  • 1. Data: 2002-04-15 14:29:53
    Temat: pilnie potrzebuje pomocy
    Od: "lococanis" <l...@i...pl>

    wysylam posta po raz drugi
    jestem w naglacej sytuacji wiec ponownie prosze o pomoc, porade
    "i niechaj zywi nie traca nadziei..."

    witam grupe
    na wstepie przepraszam lecz nie mam czasu szukac w archiwach gdyz korzystam
    z inetu dzieki uprzejmosci kolegi

    przyszlo do mnie dzis wezwanie do zaplaty od warty
    sprawa siega lata ubieglego roku- cofajac na parkingu samochodem firmowym
    zahaczylem o pojazd parkujacy i niezauwazajac zdarzenia odjechalem z tamtad
    ktos jednak mnie zauwazyl i zglosil na policje
    zostalem wezwany do zlozenia wyjasnien i stad dowiedzialem sie o zdarzeniu
    wyjasnienia zlozylem- i sprawe skierowano na kolegium :(
    po jakims czasie dostalem orzeczenie sadu o wysokosci kolegium - 160 pln
    zaplacilem to i zapomnielem o tym przykrym incydencie

    dzis przyszlo pismo od ubezpieczyciela samochodu ktory wowczas prowadzilem
    zadajace ode mnie zaplaty kwoty 1600 pln! za koszty jakie poniosl
    ubezpieczyciel w zwiazku z tamtym zdarzeniem
    dodac chcialbym ze cofalem samochodem dostawczym, przerysowalem drzwi
    samochodu osobowego, wiec nie mialem najmniejszego pojecia ze nastapila
    kolizja!
    pismo z warty powoluje sie na rozp. ministar finansow z dn 24.03.2000 r.
    Dz. U. nr 26 z dn.10.04.2000 r. rozdz. 8 par. 33 ust.4
    czytalem ten zapis i wynika ze owszem moze ubzpieczyciel zadac zwroty kwoty
    ale jesli "sprawca zbiegl z miejsca kolizji"
    nidzie nie zbieglem bo nie mialem pojecia o zdarzeniu!

    prosze o pomoc, chce sie odwolac, jakie argumenty oprocz powyzszych uzyc i
    jakie mam szanse???

    z gory dziekuje
    loco canis

  • 2. Data: 2002-04-15 16:31:24
    Temat: Re: pilnie potrzebuje pomocy
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "lococanis" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zwroty kwoty
    > ale jesli "sprawca zbiegl z miejsca kolizji"
    > nidzie nie zbieglem bo nie mialem pojecia o zdarzeniu!

    Przyjemnie by Ci bylo gdyby ktos uszkodzil Ci auto i odjechal
    twierdzac ze nie poczul? Nie wierze w Twoje "nie czucie" gdyz kwota
    1600 zl wskazuje na nieco wiekszy niz zwykla rysa rozmiar uszkodzen a
    prawomocne orzeczenie kolegium uznajace Cie winnym to
    potwierdza.Zadanie firmy ubezpieczeniowej jest wiec nie tylko
    uzasadnione ale rowniez zgodne z prawem.Podobnie byloby gdybys
    kierowal samochodem bez prawa jazdy lub pod wplywem alkoholu.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-04-16 07:42:05
    Od: "lococanis" <l...@i...pl>

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a9evd2$i07$...@o...icpnet.pl...

> [...]

    > uzasadnione ale rowniez zgodne z prawem.Podobnie byloby gdybys
    > kierowal samochodem bez prawa jazdy lub pod wplywem alkoholu.

    Leszku,

    nie poczulem gdyz prowadzilem Zuka, i najechalem, z tego co mi powiedziano,
    przerysowujac drzwi i uszkadzajac lusterko, sam jestem zdziwiony kwota
    odszkodowania
    poza tym nie bylo by mi przyjemnie zastac na parkingu uszkodzony samochod,
    to fakt, lecz kazdy medal ma dwie strony pamietaj!

    a tak na marginesie czy to jest lista od oceniania czy o charakterze pomocy,
    porad prawnych?

    raz jeszcze ponawiam swa prosbe o pomoc w tej sprawie

    loco canis

  • 4. Data: 2002-04-16 09:46:00
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Jesli jak sam wiesz ubezpieczalnia zgodnie z prawem sciaga z ciebie
    kwote wyplacona poszkodowanemu to jakiej pomocy potrzebujesz?
    Pozyczki?

    "a tak na marginesie czy to jest lista od oceniania czy o charakterze
    pomocy,
    porad prawnych?"

    Lista to nie kacik porad prawnych.Tu sie dyskutuje o wszystkim co ma
    zwiazek z prawem.

    Pozdrawiam

    Leszek