  • 1. Data: 2002-04-15 17:26:42
    Temat: Pozew - prosze o pomoc
    Od: <e...@w...pl>

    Chcialbym skierowac pozew do sadu przeciwko osobie fizycznej. Sprawa dotyczy
    zaplaty za usloge ktora swiadczyla moja sp.z. o.o. Niewiem do jakiego sadu
    nadaje sie sprawa tzn gdzie mam zlozyc ten pozew. Myslalem ze wlasciwy
    bedzie sad gospodaryczy , ale mam pewne watpliwosci. Niewiem jak mam sie tam
    podpisac i jako kto wystepowac , czy jako spolka czy ja z imienia i
    nazwiska.
    Ile odpisow pozwow i zalocznikow musze przeslac do sadu?
    dziekuje za wszelka pomoc.

    Piotr

  • 2. Data: 2002-04-15 19:15:08
    Temat: Re: Pozew - prosze o pomoc
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 15 Apr 2002 e...@w...pl wrote:

> [...]
    > zaplaty za usloge ktora swiadczyla moja sp.z. o.o. Niewiem do jakiego sadu
    > nadaje sie sprawa tzn gdzie mam zlozyc ten pozew. Myslalem ze wlasciwy

    Według miejsca zamieszkania pozwanego, chyba że co innego wynikało z
    umowy.

    Postępowanie gospodarcze jest właściwe tylko jeśli obie strony są
    przedsiębiorcami (więc odpada, chyba żeby ta osoba fizyczna prowadziła DG
    i roszczenie powstało w związku z nią). Jest to tryb cechujący się dużym
    rygoryzmem (celem przyspieszenia postępowania) i ktoś niewprawny może się
    łatwo potknąć.

    > bedzie sad gospodaryczy , ale mam pewne watpliwosci. Niewiem jak mam sie tam
    > podpisac i jako kto wystepowac , czy jako spolka czy ja z imienia i
    > nazwiska.

    Oczywiście że jako spółka.

    > Ile odpisow pozwow i zalocznikow musze przeslac do sadu?

    Dwa - jeden do akt i jeden dla pozwanego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-15 19:25:56
    Od: <e...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Według miejsca zamieszkania pozwanego, chyba że co innego wynikało z
    > umowy.

    Rozumiem ze sad cywilny

> [...]

    Jest to tryb cechujący się dużym
    > rygoryzmem (celem przyspieszenia postępowania) i ktoś niewprawny może się

    masz na mysli postepowanie gospodarcze czy cywilne?
    na co mam uwazac?

    > Oczywiście że jako spółka.

    rozumiem ze jako powod mam pisac tylko nazwe i adres spolki? a kto moze
    podpisac pozew? moge byc to np. ja-prezes zarzadu??

    jesli mozesz odpowiedz na te pytanka

    dzieki

    \
    piotr

  • 4. Data: 2002-04-15 22:03:16
    Od: "Marcin" <m...@h...pl>

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin Will
    Niewiem do jakiego sadu nadaje sie sprawa tzn gdzie mam zlozyc ten pozew.
    Myslalem ze wlasciwy

    > Według miejsca zamieszkania pozwanego, chyba że co innego wynikało z
    > umowy.

    platnosci za usluge (zobacz art. 34, 488 KPC). jezeli pozwany mieszka w
    okregu innego sadu duzo korzystniejsze jest dla powoda, gdy pozew zostanie
    wniesiony przed sad, ktory znajduje sie blizej znajdowania sie siedziby
    spolki.

> [...]
    > rygoryzmem (celem przyspieszenia postępowania) i ktoś niewprawny może się

    sadu? yak przynajmniej mozna rozumiec ta wypowiedz. jezeli pozwany jest
    przedsiebiorca, nie ma innej mozliwosci - musi to byc sad gospodarczy.

    > Oczywiście że jako spółka.

    (zarzad)
    przypominam o formularzach jezeli jest to kwota do 5000 zl

    Pozdrawiam.
    Marcin Will

  • 5. Data: 2002-04-15 22:06:50
    Od: "Marcin" <m...@h...pl>