  • 1. Data: 2003-11-08 20:08:07
    Temat: umowa zawarta przez internet (allegro)
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Witam!
    Za posrednictwem internetu (aukcje allegro) zostala zawarta umowa sprzedazy.
    Kupujacy wplacil cena na konto sprzedajacego (miejsce X) poczym otrzymal
    poczta zakupiony przedmiot na swoj adres (miejsce Z).
    Dodam, ze ani sprzedajacy ani kupujacy nie sa przedsiebiorcami.

    Czy istnieje jakas mozliwosc wytoczenia powodztwa przed sad miejsca
    zamieszkania powoda (kupujacego przedmiot)?
    Wydaje mi sie ze nie, ale moze jednak...

    2) Czy w razie razacej roznicy w otrzymanym przedmiocie w stosunku do jego
    opisu na aukcji (in minus) najwlasciwsze bedzie wystapienie z roszczeniem z
    rekojmi?

    3) Czy w pozwie mozna jako srodek dowodowy wskazac dane serwisu interntowego
    u niego zapisane (opis aukcji) ich nie posiadajac, lecz wskazujac tylko
    wlasciwa firme, ktora je posiada.

    Wiem, ze to nie jest lista porad prawnych :)
    ale mam, moze nieuzasadnione wrazenie, ze sprawa moze byc w pewnym sensie
    precedensowa, szczegolnie praktycznie.

    pozdarawiam serdecznie
    Mateusz Droba

  • 2. Data: 2003-11-09 10:22:44
    Temat: Re: umowa zawarta przez internet (allegro)
    Od: Jakub Mroziński <m...@i...s.ig>

    Sat, 8 Nov 2003 21:08:07 +0100, na pl.soc.prawo, Mateusz Dr napisał(a):

    > Czy istnieje jakas mozliwosc wytoczenia powodztwa przed sad miejsca
    > zamieszkania powoda (kupujacego przedmiot)?
    > Wydaje mi sie ze nie, ale moze jednak...

    Kontaktowałeś się w ogóle z osoba która sprzedała Ci ten przedmiot w celu
    wyjasnienia całej sytuacji? Nie każdy problem trzeba rozwiązywać drogą
    procesową.

  • 3. Data: 2003-11-09 15:00:08
    Temat: Odp: umowa zawarta przez internet (allegro)
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Jakub Mroziński <m...@i...s.ig> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1sysvrm8lklb0.1hvu5u6gwqh6u$....@4...net.
    ..

    > Kontaktowałeś się w ogóle z osoba która sprzedała Ci ten przedmiot w celu
    > wyjasnienia całej sytuacji? Nie każdy problem trzeba rozwiązywać drogą
    > procesową.

    Oczywiscie ze tak (emailem a dzis telefonicznie bede), pozniej mam zamiar
    napisac pro forma list polecony. Wybacz ale tego rodzaju banalne
    stwierdzenia nie sa pomocne przy zadawaniu konkretnych pytan.
    Pozatym pewnie wiesz, ze w przeciwnym razie sad moglby mnie obarczyc
    kosztami niecelowo wszczynanego procesu.

    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2003-11-09 16:07:55
    Od: kam <X...@X...plX>

    Mateusz Dr wrote:
> [...]
    > zamieszkania powoda (kupujacego przedmiot)?
    > Wydaje mi sie ze nie, ale moze jednak...

    Art.34 kpc? Miejscem wykonania części umowy (dostarczenie rzeczy) jest
    miejsce zamieszkania kupującego. Ale to zależy czego ma dotyczyć pozew...

    > 2) Czy w razie razacej roznicy w otrzymanym przedmiocie w stosunku do jego
    > opisu na aukcji (in minus) najwlasciwsze bedzie wystapienie z roszczeniem z
    > rekojmi?

    Jeśli rękojmia i odstąpienie, to miejsce zamieszkania powoda nie wchodzi
    w rachubę.

    KG

  • 5. Data: 2003-11-14 10:23:23
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik kam <X...@X...plX> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@X...plX...

    > Art.34 kpc? Miejscem wykonania części umowy (dostarczenie rzeczy) jest
    > miejsce zamieszkania kupującego. Ale to zależy czego ma dotyczyć pozew...

    Dostarczenie rzeczy to dlug odbiorczy - miejsce zamieszk. sprzedawcy.

    pozdrawiam
    mdr

  • 6. Data: 2003-11-14 16:29:51
    Temat: Re: Odp: umowa zawarta przez internet (allegro)
    Od: kam <X...@X...plX>

    Mateusz Dr praca wrote:
    > Dostarczenie rzeczy to dlug odbiorczy - miejsce zamieszk. sprzedawcy.

    Litości, z istoty umowy wynika przesłanie rzeczy, a Ty chcesz
    powiedzieć, że miejscem jej wykonania jest siedziba/miejsce zamieszkania
    sprzedawcy?

    KG