  • 11. Data: 2002-01-04 21:04:00
    Temat: Re: Odp: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl> writes:

    > Nie trzeba nic podpisywać żeby zawrzeć umowę. Wybierając 1044 zawierasz
    > umowę. To się nazywa "umowa w domyśle" czy jakoś tak - jest na to
    > odpowiednie określenie prawnicze. Podobnie wsiadając do taksówki
    > zawierasz umowę, kupując bilet PKP i in.

    To podaj mi podstawe. Nie, nie podstawe zaplaty w taksowce. Podstawe, dzieki
    ktorej wybierajac jakis numer telefonem z TPSA zawieram umowe z inna firma.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 12. Data: 2002-01-04 21:05:50
    Temat: Re: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@b...com> writes:

    > A czy gdzies jest powiedziane, ze fakture masz dostac od NOM?

    Nie, a jedynym miejscem, gdzie mogloby to byc powiedziane, jest w tym
    przypadku umowa z TPSA.
    Jesli polaczenia przez 1044 zostana wykazane przez TPSA na ich fakturze,
    to nie widze problemu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 13. Data: 2002-01-05 11:57:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl> writes:

    > W prawie cywilnym nie ma obowiązku zawierania wszystkich umów na pismie.
    > Oferta handlowa NOM jest ofertą w rozumieniu prawa cywilnego. Dzwoniąc -
    > aprobujesz ją, więc zawierasz umowę. To wystarczy, żeby NOM mógł żadać
    > zapłaty za świadczenie, które wykonał.

    Tylko ze dzwoniac to ja dzialam zgodnie z umowa z TPSA, a nie z NOMem.

    Ale to tak naprawde istotne nie jest.
    To, co jest istotne, to stanowisko sądu, gdyby TPSA nie chciala wystawiac
    faktur za uslugi swiadczone wspolnie z NOMem. Czy to stanowisko bedzie
    zgodne ze zdrowym rozsadkiem, czy nie, to juz nie od nas zalezy.
    Na pewno nie bedzie tak, zeby dzwonic bez konca przez 1044 i za to nie
    placic - dlatego widze dwa wyjscia - koniec NOMu lub (jedyne zgodne moim
    zdaniem z prawem i zdrowym rozsadkiem) umieszczanie na fakturze uslug
    wykonanych przy wspoludziale NOM.

    Bo to nie sa uslugi wykonane tylko przez NOM - gdyby tak bylo, to TPSA
    nic by z nich nie dostawala.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 14. Data: 2002-01-05 13:41:33
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > To podaj mi podstawe. Nie, nie podstawe zaplaty w taksowce. Podstawe, dzieki
    > ktorej wybierajac jakis numer telefonem z TPSA zawieram umowe z inna firma.

    Regulamin NOM?
    --
    Pozdrawiam, Jacek Grodzki
    http://venus.ci.uw.edu.pl/~jacgro/nakarte.html

  • 15. Data: 2002-01-06 15:40:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    > Regulamin NOM?

    Co Regulamin NOM?

    Wiesz, bo ja za chwile napisze swoj wlasny regulamin, a wtedy lepiej
    nie wybieraj zadnego numeru z telefonu.

    Moze ktos by wymyslil regulamin na oddychanie?

    Prawo (nie tylko polskie) dziala tak - najwazniejsze sa ustawy (wlacznie
    z konstytucja). Jesli ustawa upowaznia kogos do wydania jakiegos aktu
    prawnego nizszego rzedu, to ten ktos moze to zrobic. Wszystkie akty
    prawne, umowy, i w ogole wszystko musi byc zgodne z ustawami. To teraz
    pokaz mi ustawe (lub wynikajacy z niej posrednio lub bezposrednio inny
    akt prawny), ktory wybranie cyfr "1044" traktuje jako zawarcie umowy
    z jakakolwiek firma (nie majaca nic wspolnego z firma, ktora
    zainstalowala np. mi linie telefoniczna).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 16. Data: 2002-01-06 22:02:51
    Od: "Andrzej Podenkiewicz" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik "Jacek Grodzki" <j...@v...ci.uw.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Regulamin NOM?
    > --
    A komu takowy przysłali ?
    To że jest on osiągalny w Internecie czy w jakiejś gazecie nie świadczy że
    się zapoznał z nim
    korzystający.Usłyszał w telewizji że należy dzwonić przez 1044 to dzwoni.
    Zresztą dużo ludzi chcąc zamanifestować swą niechęć czy złośliwość do TPSA
    podaje
    numer z 1044. I ludziska dzwonią nie znając regulaminu.

    --
    Pozdrowienia

    k...@i...net.pl http://www.apotel.republika.pl ICQ#:
    37126106
    "Nie martw się o jutro, szlag może cię trafić jeszcze dziś! "

  • 17. Data: 2002-01-07 06:10:32
    Od: "Marcin Zawadzki" <M...@t...pl>

    Użytkownik Andrzej Podenkiewicz <k...@i...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1ahip$g2u$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > podaje
    > numer z 1044. I ludziska dzwonią nie znając regulaminu.

    Przykład starszych osób, które są święcie przekonane że płacą za rozmowy
    międzymiastowe co miesiąc.
    I będą bardzo zdziwione/wkurzone/zszokowane* gdy przyjdzie rachunek z NOMu

    * - niewłaściwe skreślić

    --
    Marcin Zawadzki
    M...@p...pl

  • 18. Data: 2002-01-07 09:11:53
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

> [...]
    > faktur za uslugi swiadczone wspolnie z NOMem. Czy to stanowisko bedzie
    > zgodne ze zdrowym rozsadkiem, czy nie, to juz nie od nas zalezy.

    Ale z tego co podaja oficjalnie to nie ma szansy na rozprawe sadowa.
    Przeciez "podobno" sie dogadali, czyli dla TPSA ustawa o VAT juz nie jest
    przeszkoda w wystawianiu faktur :-))

    Karol

  • 19. Data: 2002-01-07 22:38:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@b...com> writes:

    > Ale z tego co podaja oficjalnie to nie ma szansy na rozprawe sadowa.
    > Przeciez "podobno" sie dogadali, czyli dla TPSA ustawa o VAT juz nie jest
    > przeszkoda w wystawianiu faktur :-))

    To inna sprawa. Szanse na rozprawe sądową musza byc, bo w przeciwnym
    przypadku w ogole TPSA by sie z NOMem nie cackala (jaki to akurat
    bylby sąd, to nieistotne). Tyle ze zadnemu z nich nie zalezy na samej
    rozprawie, ale na warunki umowy ma wplyw ew. werdykt sądu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 20. Data: 2002-01-08 11:56:35
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    Krzysztof Halasa przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

> [...]
    > z jakakolwiek firma (nie majaca nic wspolnego z firma, ktora
    > zainstalowala np. mi linie telefoniczna).

    a proszę Cię bardzo :-)

    kodeks cywilny:
    Art. 60. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych,
    wola osoby dokonywającej czynności prawnej
    może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby,
    które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny (oświadczenie woli).

    Prawo telekomunikacyjne:
    Art. 8. 1. Prezes URT wydaje zezwolenie,
    o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 2,
    operatorowi uprawnionemu na podstawie odrębnych przepisów
    do wykonywania działalności gospodarczej
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    który zamierza wykonywać działalność telekomunikacyjną
    określoną w art. 3 ust. 1 pkt 2, jeżeli nie zachodzą:
    <ciach przesłanki negatywne>

    Z komunikatu NOM:
    W maju 2000 roku NOM Sp. z o.o.
    otrzymała z rąk Ministra Łączności
    koncesję na świadczenie telefonicznych połączeń międzystrefowych.
    Tym samym rozpoczęliśmy nowy rozdział w historii polskiego
    rynku usług telekomunikacyjnych.
    Dotychczasowy sposób realizacji połączeń to już przeszłość.
    Odtąd poprzez wybranie odpowiedniego numeru dostępu (prefiksu),
    poprzedzającego numer kierunkowy i numer telefonu abonenta końcowego,
    można rozmawiać poprzez naszą sieć.

    Wybierając 0 _1044_ wyrażasz swoją wolę zawarcia umowy z NOM
    (art. 60 kc).

    Pozdrowienia
    Marcin
    --
    "Chodzi stabilniej niż win 2000
    (przynajmniej do teraz :-))) ), coś jak linux :-)))))."

    Mariusz Biernaczyk
    na ms-news.pl.windowsxp