    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Prawa kanara i pasazera
    Date: Sun, 27 Apr 2003 22:56:17 +0200

    t...@w...pl wrote:

    > Kanar nie ma prawa żadać okazania dokumentu tożsamośći, ale moż poprosić o
    > takowy.
    > Może natomias ując (nie mylić z zatrzymaniem) sprawcę popełnienia
    > wykroczenia jakim jest jazda bez ważnego biletu, lub bez biletu co wiąże
    > się np. z dowiezieniem takowego delikwenta do najbliższej jednostkiki
    > policji.

    Czy jezeli widze ze ktos popelnia wykroczenie w ruchu drogowym mam prawo go
    zatrzymac i dowiezc na policje? Do tego dodajmy ze na pewno po dobroci nie
    bedzie chcial mi sie podporzadkowac. Czy mozna uzyc sily zeby zatrzymac go
    na miejscu przynajmniej do przyjazdu policji?

    Dla mnie brzmi to cokolwiek dziwnie, ale nie sadze zeby ktos mial prawo
    wiezic, czy w inny sposob ograniczac jego wolnosc bo _wydaje_ mu sie ze ten
    drugi popelnil wykroczenie (nawet nie przestepstwo).