  • 1. Data: 2003-04-23 14:57:52
    Temat: Prawa kanara i pasazera
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Codziennie kozystam z dobrodziejstw komunikacji miejsciej za ktore to
    dobrodiejstwa co miesiac place kupujac bilety miesieczne.

    Zazwyczaj mam te bilety przy sobie, ale czasami zdaza mi sie zostawic
    portfel w innej kurtce, jade wtedy czasami zupelnie nieswiadomie bez biletu
    przy sobie. Naszczescie jeszcze nikt mnie nie zlapal w takiej sytuacji, ale
    mam pytanie - co by bylo gdyby zlapal.

    W portfelu mam wszystkie swoje dokumenty, wiec jak go zostawie w domu to nie
    mam mozliwosci wylegitymowac sie w zaden sposob.

    Ja nawet chetnie podam kanarowi moje dane, potem napisze odwolanie i bedzie
    ok, tylko z tego co czasami sie slyszy to nie jest tak latwo. Kanary
    podobno zatrzymuja ludzi, zawoza do jakiej ich centrali gdzie czeka sie na
    policje i trwa to dlugo.

    Jaka jest prawna procedura postepowania ktore kanar moze przeprowadzic.

    Ja ze swojej strony rozumiem ze zapomnialem biletu, ja mu chetnie podam
    swoje dane i potem nawet zaplace 5zl z wyjasnienie. Tylko co zrobic, na co
    sie powolac zeby nie zostac zatrzymanym?

  • 2. Data: 2003-04-23 17:25:47
    Temat: Re: Prawa kanara i pasazera
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Tylko co zrobic, na co
    > sie powolac zeby nie zostac zatrzymanym?

    Kupic wreszcie bilet.

    mer

  • 3. Data: 2003-04-23 18:57:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    mer wrote:

    > Tylko co zrobic, na co
    >
    > Kupic wreszcie bilet.

    Heh... pisalem przeciez ze bilet jest kupiony, lezy w portfelu w domu. Ja
    natomiast w srodku miasta orientuje sie ze nie mam biletow, pieniedzy i
    dokumentow.

    I takie pytanie - co robic? ;)

  • 4. Data: 2003-04-23 19:46:52
    Temat: Odp: Prawa kanara i pasazera
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik mer <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b86m1k$ja9$...@n...onet.pl...
    > Tylko co zrobic, na co
    >
    > Kupic wreszcie bilet.

    Kup lepiej sobie okulary i czytaj posty.

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2003-04-23 19:49:46
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:b86nj0$ahi$...@a...news.tpi.pl...
    > mer wrote:
    >

    > I takie pytanie - co robic? ;)

    NIc. Kanar nie mam prawa Cie nigdzie wiezc, ani nawet egzekwowac od Ciebie
    dokumentow. Na dobra sprawa od Twojej wspolpracy zalezy jego mozliwosc
    wykonywania roboty. Jedyny srodek przymusu, ktorym dysponuje ( tzn. jest w
    regulaminie, choc nie wiem, czy jest to legalne ), jest zatrzymanie Cie w
    autobusie poprzez nieotwrcie drzwi i wezwanie policji w celu
    wylegitymowania. Podejrzewam jednak, ze reszta pasazerow by go zlinczowala
    :-)

    Depi.

  • 6. Data: 2003-04-24 23:58:13
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > NIc. Kanar nie mam prawa Cie nigdzie wiezc, ani nawet egzekwowac od Ciebie
    - ma prawo żądać dokumentów od 2 lub 3 lat!
    - zgodnie z regulaminem może Cię zawieźć na najbliższy komisariat (kiedys
    było 200 zł)

> [...]
    > autobusie poprzez nieotwrcie drzwi i wezwanie policji w celu
    > wylegitymowania. Podejrzewam jednak, ze reszta pasazerow by go zlinczowala
    we Wrocku i kilku mniejszych miastach przechodzi taki manewr (blokowanie
    otwarcia drzwi) bez problemu. Wszyscy wysiadają innymi drzwiami a większość
    jest nawet zadowolona, że jakiś cwaniak jest zatrzymny

    co do głownego pytania, co robić z kanarem to niestety nie wiem. Rozumiem,
    że autor wątku ma bilet miesięczny jakiegoś typu, zapewne imienny skoro może
    się odwołać za 5 zł

    Stryket

  • 7. Data: 2003-04-25 11:11:57
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Stryket <s...@p...onet.SkasujTo.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b89tmq$fgg$...@a...dialog.net.pl...
    Ciebie
    > - ma prawo żądać dokumentów od 2 lub 3 lat!

    W ktorej ustawie go do tego upowazniono?

    > - zgodnie z regulaminem może Cię zawieźć na najbliższy komisariat (kiedys
    > było 200 zł)

    Pytanie jak wyzej. Regulaminem, to ja sobie moge ... no... wiadomo co.
    Ograniczenia wolnosci obywatelskich tylko ustawa i to pod specjalnym regorem
    chlopie. Jak se napisze, ze niegrzecznych moge pobic, to mi wolno? Wake up.

    Depi.

  • 8. Data: 2003-04-25 11:47:41
    Temat: Re: Odp: Prawa kanara i pasazera
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > W ktorej ustawie go do tego upowazniono?

    a jak myślisz? :)

    KG

  • 9. Data: 2003-04-26 18:44:58
    Temat: Odp: Odp: Prawa kanara i pasazera
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > a jak myślisz? :)

    Erm... No f... clue.

    Depi

  • 10. Data: 2003-04-26 19:20:15
    Temat: Re: Odp: Odp: Prawa kanara i pasazera
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:

    prawo przewozowe art.33a
    4. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:
    1) w razie odmowy zapłacenia należności - żądać okazania dokumentu
    umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego,
    2) w razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia
    tożsamości podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych
    organów porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa,
    uprawnienia do ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności
    zmierzających do ustalenia tożsamości podróżnego,
    3) w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument
    uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem oraz przesłać go
    prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu.

    Tylko nie zaczynajmy dyskusji czy z tego wynika że należy mu okazać, czy
    nie - moim zdaniem tak, ale...

    KG