  • Data: 2003-04-27 23:03:18
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Prawa kanara i pasazera
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > Tak, uważam, że jeśli on ma prawo żądąć, to ja muszę okazać. Tak sasmo
    > jak policjant ma prawo legitymować a ja muszę się temu podporządkować.
    > Uprawnieniu odpowiada obowiązek.
    > Inna sprawa, że nie ma żadnej sankcji.

    Jakos sie to nazywalo - lex imperfectus czy jakos tak... Czyli musisz, ale
    nie musisz.

    > A to co innego, choć...

    No i tu wlasnie lezy pies pogrzebany. Jak nic Ci nie moze zrobic, to rownie
    dobrze takiego uprawnienia mogloby nie byc i wedlug mnie jest czysto
    fikcyjne, a raczej opiera sie na dobrej woli jezdzacych bez biletow,
    ktorymkanary powinny byc dozgonnie wdzieczne, bo jakby za kazdym razem
    wzywac musieli Policje, to by nie zarobili na chleb. Taki prezent od
    gapowiczow :-)

    Depi.