  • 21. Data: 2009-12-04 15:00:14
    Temat: Re: Odp: oznaczenie kasjera na paragonie to imie i nazwisko ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No dobrze, przeskoczyło na nazwisko pracownika, który wystawia fakturę.

    > Czepiasz się tego, że ktoś nieprecyzyjnie sformułował zagadnienie. Dla

    Dlatego zwróciłam na to uwagę. Pan Nieprecyzyjny nie zareagował - w
    ogóle się nie przejął.
    Za to Ty się unosisz honorem za kogoś komu to zwisa.
    Chyba mógłbyś wydatkować energię na rzeczy dużo pożyteczniejsze, jakby
    chłopak poczuł się urażony to by sie sam obraził własnoręcznie.

    > mnie jasne jest to, że chodzi o to, że na fakturze, poza danymi
    > przedsiębiorcy, często umieszcza się nazwisko osoby, która fakturę
    > wygenerowała i która się pod nią np. podpisuje. Tylko weź nie doczep
    > się, że teraz faktur nie trzeba podpisywać.

    Jak sie reprezentuje firmę to się to robi jawnie. Pracodawca ma prawo
    wymagać, żeby pracownik się podpisywał na fakturach które wystawia,
    umieszczał swoje imię i nazwisko na pismach firmowych, nosił
    identyfikator itp itd. Jeżeli pracownikowi się to nie podoba to czemu
    odpisywał umowę?
    Chyba wiedział jakiej pracy się podejmuje?

    Zasada jawności obrotu gospodarczego ma pierwszeństwo - jak mam
    zweryfikować czy człowiek przede mną może występować w imieniu firmy,
    wystawić fakturę, podpisać umowę? A jak mnie obrazi/oszuka to jak mam
    się skarżyć pracodawcy? Na "tego pana z taką brodą co tu wczoraj stał"?

    Jeżeli się to pracownikowi nie podoba to sprawa między nim a pracodawcą.
    Jeżeli imię i nazwisko operatora drukuje się na fakturze to pracownik ma
    wydać taką fakturę klientowi a zażalenia zgłaszać u swojego szefa. Który
    prawdopodobnie puknie się w głowę.
    A pracownik może też mieć potem dużo wolnego czas na pisanie
    bezzasadnych skarg do GIODO.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2009-12-05 08:39:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ale w tym wątku mowa o pracowniku, a nie przedsiębiorcy oraz o jego
    > imieniu i nazwisku umieszczonym na fakturze / paragonie.

    Napisałeś o danych wystawcy faktury. Pracownik (osoba zatrudniona na
    umowę o pracę) nie może być jednocześnie wystawcą faktury, to jest
    sytuacja prawnie niemożliwa.
    Tak samo jak Tristanowi, polecam Ci zapoznanie się z definicją WYSTAWCY
    faktury.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2009-12-05 09:02:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Maddy pisze:
> [...]
    > sytuacja prawnie niemożliwa.
    > Tak samo jak Tristanowi, polecam Ci zapoznanie się z definicją WYSTAWCY

    Tak samo jak poprzednio, polecam zapoznanie się z otrzymywanymi
    fakturami. Na sporej części dostawanych przeze mnie jest napisane coś w
    ten deseń:

    Wystawił: Maddy Czepialska

    i jak chcesz się bawić w przepychanie słowami, to się baw, a my z
    Robertem rozumiemy problem, nawet jeśli sformułowanie jest nieprecyzyjne
    czy z użyciem słownictwa prawnie oznaczającego coś innego. Ty wolisz
    dyskutować czy to jest wystawca czy srawca, a my wolimy się skupić na
    tym, że pracownikowi nie pasuje umieszczanie jego nazwiska na fakturze i
    co z tego wynika.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2009-12-05 09:30:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    >
    > Tak samo jak poprzednio, polecam zapoznanie się z otrzymywanymi
    > fakturami. Na sporej części dostawanych przeze mnie jest napisane coś w

    I uważasz że Czepialska jest wystawcą faktury?

    Po tylu latach przebywania na .prawo i .prawo.podatki twoja ignorancja
    nie ma żadnego uzasadnienia. Pewne rzeczy powinny wsiąknął nawet gdybyś
    się aktywnie przed każda nową informacją bronił.

    Uświadomił Ci może już ktoś, że na co dzień mówisz prozą czy ten fakt
    też i umyka?

> [...]
    > dyskutować czy to jest wystawca czy srawca, a my wolimy się skupić na
    > tym, że pracownikowi nie pasuje umieszczanie jego nazwiska na fakturze i

    Absolutnie nic. Jak mu to bardzo nie pasuje to powinien sobie poszukać
    innej pracy.
    Podpisując umowę o pracę zgodził się na wykonywanie pewnych obowiązków.
    Było wcześnie pieścić swoje idiosynkrazje.
    To temat na .psychologię a nie .prawo.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 25. Data: 2009-12-05 18:42:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Maddy pisze:
    > I uważasz że Czepialska jest wystawcą faktury?

    Nie ważne kim jest. Jej nazwisko jest na fakturze i o tym rozmawiamy.

    > Absolutnie nic. Jak mu to bardzo nie pasuje to powinien sobie poszukać
    > innej pracy.

    Albowiem?

    > Podpisując umowę o pracę zgodził się na wykonywanie pewnych obowiązków.

    I dlatego jego nazwisko ma znajdować się na dokumentach sprzedaży?

    > To temat na .psychologię a nie .prawo.

    Dlaczego? Zastanawiamy się właśnie nad tym, czy prawo pozwala mu odmówić
    zgody na umieszczanie tego nazwiska. I to jest sedno wątku, a nie to,
    czy właściwie nazwiemy to nazwisko (swoją drogą, jak je nazwiesz?) albo
    czy niechęć do jego umieszczania jest medycznie uzasadniona.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2009-12-05 19:02:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I dlatego jego nazwisko ma znajdować się na dokumentach sprzedaży?

    Na przykład. ALbo na noszenie identyfikatora ze zdjęciem, imieniem i
    nazwiskiem.

> [...]
    > czy właściwie nazwiemy to nazwisko (swoją drogą, jak je nazwiesz?) albo
    > czy niechęć do jego umieszczania jest medycznie uzasadniona.

    Medycznie może być, prawnie nie. Imię i nazwisko umieszczane na
    jakimkolwiek dokumencie wystawianym przez pracodawcę nie spełnia wymogu
    DO ze stosownej ustawy.
    To mniej wiecej tak, jakby kasjer czy sprzedawca odmówił wyjścia do
    klienta powołując się na ochronę wizerunku.

  • 27. Data: 2009-12-06 10:32:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote
    > Imię i nazwisko umieszczane na jakimkolwiek dokumencie wystawianym przez
    > pracodawcę nie spełnia wymogu DO ze stosownej ustawy.

    Dlaczego nie? Zróć uwagę, że dane kasjerów są przetwarzane w systemie, z
    którego to są ujawniane na paragonach. Pomijając już to czy przepisy o
    świadczeniu pracy i inne przykłady z życia (podpisywanie dokumnetów, faktur)
    dają podstawę twierdzić, że jest to zgodne z prawem (pierwszeństwo
    przepisów, interes pracodawcy), to nie pozostawia wątpliwości kwestia
    zasadnicza, że mamy do czynienia z danymi osobowymi, czyż nie?

  • 28. Data: 2009-12-06 23:03:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:
> [...]
    > przepisów, interes pracodawcy), to nie pozostawia wątpliwości kwestia
    > zasadnicza, że mamy do czynienia z danymi osobowymi, czyż nie?

    To przypomnij/przeczytaj sobie definicję DO

  • 29. Data: 2009-12-07 17:33:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > To przypomnij/przeczytaj sobie definicję DO

    Imię, nazwisko, miejsce pracy -dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację
    osoby, bez nadmiernych kosztów.