  • 1. Data: 2009-12-03 14:52:48
    Temat: oznaczenie kasjera na paragonie to imie i nazwisko ?
    Od: l...@v...pl

    Dz.U.08.212.1338 Rozp. RM z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i
    warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków
    ich stosowania (Dz. U. z dnia 1 grudnia 2008 r.) stanowi:

    par. 5 pkt. 6 lit m)
    paragon fiskalny drukowany przez kasę musi zawierać następujące informacje -
    m)kolejny numer kasy i oznaczenie kasjera - przy więcej niż jednym stanowisku
    kasowym

    Czy "oznaczenie kasjera" jest jednoznaczne z obowiązkiem podania IMIENIA i
    NAZWISKA pracownika zatrudnionego w sklepie - oczywiście przy więcej niż jednym
    stanowisku ?

  • 2. Data: 2009-12-03 14:56:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:
> [...]
    > NAZWISKA pracownika zatrudnionego w sklepie - oczywiście przy więcej niż jednym

    Ja bym to rozumiał jako unikalny identyfikator - najlepiej jakiś numer
    służbowy. Podanie imienia i nazwiska nie jest jednoznaczne. Spotkałem
    się juz nawet w jednej klasie były osoby o tym samym imieniu i nazwisku,
    a co dopiero w jakimś większym sklepie. Stąd kryterium imie + nazwisko
    nie jest najlepszym pomysłem, bo to nie jest jednoznaczne....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2009-12-03 14:58:47
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > a co dopiero w jakimś większym sklepie. Stąd kryterium imie + nazwisko
    > nie jest najlepszym pomysłem, bo to nie jest jednoznaczne....

    a co jeśli pracodawca się upiera, czy podlega to ochronie dan.osob ?

  • 4. Data: 2009-12-03 15:32:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    > a co jeśli pracodawca się upiera, czy podlega to ochronie dan.osob ?

    Numer służbowy to jest w błędzie. Co do nazwiska, to uważam, że częściowo
    ma rację. W kasie dokonuje transakcji w imieniu pracodawcy i nie widzę
    żadnego powodu, by jego imię i nazwisko miało się wprost znajdować na
    paragonie. Ale z drugiej strony na fakturze też są dane wystawcy iniby
    pracownik może twierdzić, że nie wpisze z uwagi na ochronę danych?
    Generalnie w znanych mi wypadkach kasjerów identyfikuje się numerami i
    chyba większość kas fiskalnych nie ma możliwości wpisania tam czegokolwiek
    innego.

  • 5. Data: 2009-12-03 15:47:00
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 3 Dec, 15:32, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Generalnie w znanych mi wypadkach kasjerów identyfikuje się numerami i
    > chyba większość kas fiskalnych nie ma możliwości wpisania tam czegokolwiek

    na prawie kazdym paragonie widze imie kasjera ktory mnie obslugiwal.
    Najnowszy:

    Op: 0098, Till: 2, Store: 6697, Date: 02/12/09 Time: 19:58:29 Txn
    0949,
    You were served by Lasitha Anurada

    Sklep rowerowy:
    Till Ref: 1/222961 Sale
    Date: 21/10/09 @ 8:21
    Spsn ID: ASH T

    Z poczty i z innego sklepu - nie ma

    no to 50%

  • 6. Data: 2009-12-03 16:20:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <l...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > NAZWISKA pracownika zatrudnionego w sklepie - oczywiście przy więcej niż

    Nie jest jednoznaczne, ale chybo o to chodziło, aby to firma mogła sobie
    zdecydować, czy będzie numerować, literować, pisać nazwiska czy np. nazwy
    miesięcy.
    Podobnie zresztą różnie różne firmy podchodzą do identyfikatorów dla
    praconików, które mają oni na sobie, nieraz są numery, nie raz nazwiska.
    Paragon jest dokumentem i jakoś wcale nie dziwi mnie, że może być na nim
    nazwisko pracownika. Taka samo jak ktoś wystawia druk wydania towaru w
    hurtowni albo fakturę vat. Podpisywanie dokumentów jest nieodłącznym
    zadaniem wielu zawodów. IMHO nie ma tu naruszenia przepisów o ochronie
    danych osobowych, ostatecznie może się wypowiedzieć tylko GIODO.

  • 7. Data: 2009-12-03 18:41:10
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

> [...]
    > NAZWISKA pracownika zatrudnionego w sklepie - oczywiście przy więcej niż

    Chyba tylko w Polsce ludzie wstydzą się swoich nazwisk i miejsca pracy.
    Wyjaśni mi ktoś dlaczego tak jest?
    Jak widzę na oko poważnego człowieka, który ma na plakietce samo "Marian", to
    nie wiem, czy go po piwo wysłać, czy jednak zaryzykować i powierzyć mu coś
    powazniejszego.

    --
    andreas

  • 8. Data: 2009-12-04 08:02:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Ale z drugiej strony na fakturze też są dane
    > wystawcy iniby pracownik może twierdzić, że nie wpisze z uwagi na
    > ochronę danych?

    Co Ty pleciesz, dane przedsiębiorcy nie są objęte ochrona, są jawne!
    Człowiek z ulicy może za oplata uzyskać pełny odpis z KRSu dowolnej
    wpisanej tam spółki albo z urzędu miasta/gminy wpis dowolnego
    zarejestrowanego przedsiębiorcy - osoby fizycznej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2009-12-04 08:13:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > wpisanej tam spółki albo z urzędu miasta/gminy wpis dowolnego
    > zarejestrowanego przedsiębiorcy - osoby fizycznej.

    Hmmm, pracownik jest przedsiębiorcą?

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-12-04 08:26:15
    Od: pete <d...@o...pl>

    andreas pisze:
> [...]
    > Jak widzę na oko poważnego człowieka, który ma na plakietce samo
    > "Marian", to nie wiem, czy go po piwo wysłać, czy jednak zaryzykować i

    popieram.
    u nas jest jakas paranoja z tą ochroną danych.
    samo imię i nazwisko to nie są dane osobowe podlegające ochronie...