  • Data: 2018-03-11 02:56:34
    Temat: Re: Od 18 lat siedzi za brutalny gwałt
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-03-10, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Na tym poziomie jednostkowe. Na poziomie wyrabiania statystyki w
    > drobnych wykroczeniach... sam sobie odpowiedz. Skoro potrafią z
    > premedytacją wsadzić niewinnego człowiek na 25 lat, to myślisz że będą
    > się przejmować wyjaśnianiem ci twoich praw na poziomie krawężnika?

    Na pewno się tacy znajdą, kwestia ilu. Postrzegasz ich jako omalże
    zbrodniczą organizację, w której nie ma dobrych osób. Bardzo podobnych
    mechanizmów możnaby się doszukać u lekarzy, księży i w paru innych
    jeszcze grupach zawodowych. Gro tego wszystkiego wynika z rutyny i
    znieczulicy, a takie przypadki jak ten, to skrajność.

> [...]
    > normę wyrobić? Może wystawianie sobie jest jednostkowe, ale
    > przypieprzanie się do wszystkich i wszystkiego, żeby normę wyrobić jest
    > powszechne. Można oczywiście tłumaczyć, że rzeczywiście ktoś przedszedł
    > Jeszcze raz ci napiszę - celem policjanta jest wypełnianie rozkazów.
    > Rozkazy są takie, żeby zrobić statystykę. I to jest celem policjanta.
    > Jeśli ci pomoże to przypadkiem. Jesteś w stanie przypomnieć sobie jakąś
    > sytuację, gdzie policjant pomógł ci bezpośrednio w jakiś sposób (inny
    > niż zwykły obywatel, więc pytanie od drogę się nie liczy;). Kiedyś

    Tak, ale to było dawno temu. Kiedyś pogryzł mnie pies i włascicielka
    zwiała z nim na wielorodzinną posesję. Zadzwoniłem, juz nie pamiętam na
    jaki nr, przyjechali bardzo szybko, facet polazł tam ze mną, a potem
    jeszcze gdzieś mnie woził jakimś rozklekotanym polonezem, bo pies był
    nieszczepiony. Do dziś pamiętam jak się wk..ał, że nie mogą normalnie
    jeździć po mieście bo każdy jeden z przodu jak widzi radiowóz to
    zwalnie do 40. Komisariad Gdańsk-Wrzecz :)

    > udzielałem pierwszej pomocy (może z dużo powiedziane, bo w sumie
    > skończyło się na pozycji bocznej) - przyszło dwóch policjantów - wiesz
    > jakie było ich największe zmartwienie - że nie miałem dowodu osobistego.
    > Moje zdanie jest take, że jak nie musisz to należy się od policji
    > trzymać z daleka, a jak oni coś od ciebie chcą, to należy założyć, że
    > mogą ci zaszkodzić. Ostatnie dyskusję tylko mnie w tym przekonaniu
    > utwierdziły.

    A jak to oceniasz z perspektywy kilkunastu lat, jest gorzej, lepiej?
    Trochę mnie już w Polsce nie ma, może się coś na gorsze zmienia, choć w
    którymś momencie wydawało mi się, że ogóny trend jest odwrotny. Byłem
    swojego czasu bardzo mile zaskoczony, jak pomocne były babki z 2ch
    różnych US w rozwiązaniu problemów mojego mega popierzonego PITu.

    --
    Marcin