  • 1. Data: 2006-07-17 19:58:31
    Temat: Ochrona zdjec osoby
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    Witam.
    Czy skopiowanie zdjec danej osoby z serwisu allegro,
    zebranie ich (okolo 30 zdjec razem) i umieszczenie
    na jakiejs stronie internetowej, to przestepstwo?
    Zaznaczam ze na zadnej z tych fotek nie widac twarzy
    tej osoby, tylko reszte ciala... Czy to jest kradziez zdjec,
    czy moze kolekcjonuje ciuchy ktore ta osoba prezentuje?
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-07-17 21:55:17
    Temat: Re: Ochrona zdjec osoby
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "ELCO" <t...@n...pisz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tej osoby, tylko reszte ciala... Czy to jest kradziez zdjec,
    > czy moze kolekcjonuje ciuchy ktore ta osoba prezentuje?

    jestes wlascicielem tej witryny ??? http://www.elco.pl/

    Tak skopiowanie zdjec i umieszczenie na stronie internetowej jest
    przestepstwem .

    ustawa o prawie autorskim i pośrednich wpisz w google i poczytaj .
    Mozesz kolecjonowac ciuchy , ale zdjecie jest chronione .

  • 3. Data: 2006-07-18 11:12:01
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    fotomania.pl napisał(a):
> [...]
    >
    > ustawa o prawie autorskim i pośrednich wpisz w google i poczytaj .
    > Mozesz kolecjonowac ciuchy , ale zdjecie jest chronione .

    Dziekuje za odpowiedz :))
    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2006-07-18 14:02:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.07.2006 fotomania.pl <lensring@NO_SPAM_lensring.pl> napisał/a:
> [...]
    > ustawa o prawie autorskim i pośrednich wpisz w google i poczytaj .
    > Mozesz kolecjonowac ciuchy , ale zdjecie jest chronione .

    Kolekcjonować ciuchy może, ale czy na pewno może publikować zdjęcia ich
    wzoru?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-07-18 15:30:09
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Kolekcjonować ciuchy może, ale czy na pewno może publikować zdjęcia ich
    > wzoru?

    A widziales zeby przy jakies kolecji producent ograniczal widocznosc zdjecia
    w postaci ukrycia sposobu kroju czy czegos podobnego ??
    Jak masz jakies buty i producent ( wlasciciel znaku ) podklei przednia czesc
    podeszly i jeszcze ja przeszyje . Tzn ze nie mozesz sfotografowac takiego
    rozwiazania ??:))

    J.,

  • 6. Data: 2006-07-18 15:44:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.07.2006 fotomania.pl <lensring@NO_SPAM_lensring.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > A widziales zeby przy jakies kolecji producent ograniczal widocznosc zdjecia
    > w postaci ukrycia sposobu kroju czy czegos podobnego ??

    Mało w sumie istotne co widziałem, ale jak dla mnie jest to pole
    eksploatacji utworu i jako takie może wymagać zgody autora, bo to, że
    indywidualnie (twórczo) zaprojektowany ciuch jest utworem chyba nie ma
    wątpliwości.

    > Jak masz jakies buty i producent ( wlasciciel znaku ) podklei przednia czesc
    > podeszly i jeszcze ja przeszyje . Tzn ze nie mozesz sfotografowac takiego
    > rozwiazania ??:))

    Sfotografować mogę zawsze. Mowa o rozpowszechnianiu/publikacji zdjęcia
    utworu.

    -> nie abym się upierał, że tak jest, ale chciałbym usłyszeć jakieś prawne
    konkrety :)

    --
    Marcin