  • 11. Data: 2019-04-01 13:56:54
    Temat: Re: Obywatelstwo Polski
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.04.2019 o 12:34, Liwiusz pisze:

    > Akurat samo posiadanie aktu urodzenia niczego nie dowodzi (poza być może
    > zbieżnością imion i nazwisk).

    Czy na potrzeby postępowania spadkowego akt urodzenia nie jest
    wystarczającym dowodem pokrewieństwa?

    MJ

  • 12. Data: 2019-04-01 14:53:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak masz problem z tym, że dziecko ma paszport GB, a rodzic DO PL, to niech rodzic
    też ma paszport. Najlepiej paszport GB.
    Bo jak nie masz to masz o wiele większy problem - i w ogóle pierwszą sprawą obecnie
    powinno być wyrobienie paszportu PL (a może być konieczność czekania z miesiąc), bo
    bez tego zaraz nie tylko podróży, ale i możliwości przebywania w GB nie będzie.

    A skąd pomysł, że obywatelowi PL w PL nie wolno posługiwać się dokumentami nie-PL,
    jeśli oczywiście ma również inne obywatelstwo? Tu nie federacja rosyjska.

  • 13. Data: 2019-04-01 15:01:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2019 13:56:56 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:

    > Czy na potrzeby postępowania spadkowego akt urodzenia nie jest
    > wystarczającym dowodem pokrewieństwa?

    A tam idzie po dowodach czy raczej po oświadczeniach?
    Choć przynosić chyba kazali... Ale dowód marny, tylko imię i nazwisko, PESELi nie ma,
    to są jaja, na aktach zgonu też, zapomnieli od lat 80-tych ustawę znowelizować (choć
    wzór już nowy, na A4 zamiast A5)?
    I taki akt zgonu ma być podstawą np. do rozwiązania umowy przez bank.
    Albo do otrzymania z ZUSu zasiłku pogrzebowego (choć tu raczej 4k pójdzie, więc
    całość może dostać nawet ktoś obcy, wystarczy, że ma faktury - chyba że taki pogrzeb
    jak na ogłoszeniach na drzewach w podwarszawskich lasach: "pogrzeb 900zł - reszta
    zasiłku pogrzebowego do odebrania w kasie firmy następnego dnia").
    Podobne cuda były, jak inpost obsługiwał przesyłki z sądu - dostawałem wypis z ksiąg
    wieczystych, idę do kiosku, dostałem bez zajrzenia w dowód. Więc pytam, czy dla żony
    też mogę wziąć - "nie". Hmm, więc jakbym z koleżanką przyszedł to bym dostał ;>

  • 14. Data: 2019-04-01 15:13:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.04.2019 o 15:01, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    > zajrzenia w dowód. Więc pytam, czy dla żony też mogę wziąć - "nie".
    > Hmm, więc jakbym z koleżanką przyszedł to bym dostał ;>

    W sądzie zeznawałem jako świadek nic nie pokazując...

    MJ

  • 15. Data: 2019-04-01 15:17:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.04.2019 o 14:53, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    jeśli oczywiście ma również inne obywatelstwo? Tu nie federacja rosyjska.

    "Obywatel polski posiadający równocześnie obywatelstwo innego państwa
    ma wobec Rzeczypospolitej Polskiej takie same prawa i obowiązki jak
    osoba posiadająca wyłącznie obywatelstwo polskie".

    Paszport obcego kraju nie daje polskiemu obywatelowi żadnych praw wobec
    polskich organów, w szczególności prawa do wyjechania z Polski.

    MJ

  • 16. Data: 2019-04-01 18:18:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 01.04.2019 o 12:21, J.F. pisze:

    >w dobie internetu wszystko powinno być w e-puap:)
    >https://obywatel.gov.pl/malzenstwo/uzyskaj-odpis-ak
    tu-stanu-cywilnego-urodzenia-malzenstwa-zgonu

    Odpis ... czyli oryginal jest w urzedzie i nie dadza :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-04-01 19:24:16
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jeszcze zapewnienie spadkowe i hulaj dusza ;-)

    -----

  • 18. Data: 2019-04-01 19:25:38
    Od: ń <k...@t...sie>

    To się sędzi omskło z rana.

    ----

  • 19. Data: 2019-04-01 22:07:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to buba, można się nadziać.
    Wychodzi, że Polska to więzienie dla obywateli...
    I jeszcze taki podwójniak nie ma gwarancji, że jak się zrzecze w sytuacji
    podbramkowej, to mu prezydent uzna - bo może nie uznać.
    Lepiej więc uważać.

  • 20. Data: 2019-04-01 22:08:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:
> [...]
    > I jeszcze taki podwójniak nie ma gwarancji, że jak się zrzecze w
    > sytuacji podbramkowej, to mu prezydent uzna - bo może nie uznać.

    No i po co ci Izraelici w kolejkach stali po paszport Polski/Schengen?

    --
    A. Filip