  • 1. Data: 2005-02-07 11:32:35
    Temat: Obrona przed hipoteką
    Od: h...@i...pl (HuSadam)

    Czy ktoś może mi poradzić, jak skutecznie bronić się przed bezzasadnym
    wpisem do hipoteki w poz. 3 (ciężary i ograniczenia) czegos takiego:
    "Ostrzeżenie o wszczęciu egzekucji na wniosek wierzyciela TPSA - wpisano 11
    maja 2001r." Własnie dopiero teraz sie o tym wpisie dowiedziałem i nie ma
    wątpliwości, że nie mam zadłużeń w stosunku do TPSA. Czy należy wytoczyć
    proces? Upłynęło 4 lata i dowiedziałem sie zupełnym przypadkiem robiąc odpis
    z księgo wieczystej.
    Pozdrawiam
    HuSadam

    --------------
    Poznaj swoja przyszlosc...
    Kliknij >> http://link.interia.pl/f1847 <<<

  • 2. Data: 2005-02-07 12:15:06
    Temat: Re: Obrona przed hipoteką
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    HuSadam napisał
> [...]
    > wytoczyć
    > proces? Upłynęło 4 lata i dowiedziałem sie zupełnym przypadkiem

    Nalezy pojsc do wydzialu ksiag wieczystych, obejrzec ksiege wlacznie z
    wnioskiem i dokumentami, na podstawie ktorych wpis zostal dokonany
    (podejrzewam ze na podstawie zawiadomienia komornika) i - jezeli
    faktycznie jest to pomylka (tzn nigdy nie miales zadnych zobowiazan
    finansowych wobec tepsy, nazwisko dluznika z dokumentow to nie Twoje
    nazwisko) - udac sie z tym wszystkim do przewodniczacego wydzialu,
    ktorego obowiazkiem jest sprawe wyjasnic i pouczyc Cie, co powinienes
    zrobic, aby wpis ostrzezenia wykreslic z ksiegi.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-02-07 12:33:11
    Od: h...@i...pl (HuSadam)

    Własnie dopiero teraz sie o tym wpisie dowiedziałem i ...........

    > Nalezy pojsc do wydzialu ksiag wieczystych,
    > pozdrawiam
    > Gosia

    Wszystko byłoby proste, gdybym miał swobodę poruszania - sąd jest 15 km ode
    mnie i jest to problem chyba nie do rozwiązania.
    Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki.
    HuSadam

  • 4. Data: 2005-02-07 12:40:12
    Od: h...@i...pl (HuSadam)

    Czy długi wpisane w hipotekę ulegają przedawnieniu na zasadach ogólnych (KC)
    a jeżeli tak, to w jakim terminie? Zakładamy trzy wpisy trzech kategorii
    wierzycieli -
    1-Skarb Państwa
    2- ZUS
    3-prywatne.
    Pozdrawiam
    HuSadam

  • 5. Data: 2005-02-07 17:30:24
    Od: "Jakub Staszczyk" <J...@n...pl>

    Nie ulegają przedawnieniu poza odsetkami (art. 77 Ust Kw i Hip ).
    pozdr.
    Kuba

  • 6. Data: 2005-02-07 17:54:00
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Goomich napisał
    > I komornik trzyma to od 4 lat w tajemnicy?

    HuSadam nigdzie nie napisal, ze _niegdy _ nie byl dluznikiem tepsy.
    Moze kiedys byl i na linii on-komornik wszystko zostalo zalatwione, a
    komornik - zanim zostalo zalatwione - wyslal do sadu zawiadomienie o
    wszczeciu egzekucji? I nie wyslal potem zawiadomienia o umorzeniu
    postepowania? Oni tez maja balagan w papierach. Zawiadomienia pisza na
    wzorach w komputerze i zdarza im sie przyslac do sadu 10 zawiadomien
    na tego samego dluznika, a dluznikow w rzeczywistosci jest 10 roznych.
    O wpisie ostrzezenia do ksiegi sad musi powiadomic wlasciciela
    nieruchomosci listem poleconym. Moze zdarzylo sie tak, ze HuSadam nie
    odebral tej korespondencji? A prawidlowo awizowany list polecony nie
    podjety w terminie sad uwaza za doreczony.
    Dlatego poradzilam mu, aby sprawdzil ksiege i wszystkie dokumenty. No
    ale okazuje sie ze problemem jest 15 km...

    pozdrawiam
    Gosia

  • 7. Data: 2005-02-07 17:57:07
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "MałGosia" <g...@o...pl> naskrobał/a w

    > (podejrzewam ze na podstawie zawiadomienia komornika)

    I komornik trzyma to od 4 lat w tajemnicy?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ten post jest sponsorowany przez literki 'b'a'b'y'l'o'n' i cyfre '5'.

  • 8. Data: 2005-02-07 19:23:59
    Od: h...@i...pl (HuSadam)

    Duzo MP3 >>> http://link.interia.pl/f1850

  • 9. Data: 2005-02-07 19:35:43
    Od: h...@i...pl (HuSadam)

    > HuSadam nigdzie nie napisal, ze _niegdy _ nie byl dluznikiem tepsy.
    > Moze kiedys byl i na linii on-komornik wszystko zostalo zalatwione

    --------Niezupełnie tak. Kupiłem dom obciążony hipotecznie. Wykazałem, że
    cześć wpisów oparta została na nieuwzględnieniu rozdzielności majatkowej,
    już po jej orzeczeniu, gdy nie wiadomo było którego z współmałżonków
    własnością jest dom lub w jakiej części - komornik chyba powinien złożyć
    wniosek o podział majątku aby zająć część męża - dłużnika. Żona bowiem
    uzyskała rozdzielność właśnie z powodu niefrasobliwości męża. Uzyskała też
    rozwód i sama wniosła o podział, w wyniku którego sąd przyznał jej dom w
    całości. Żona nie miała żadnych zaległości. A wpisy w hipotece pojawiają się
    nadal, po orzeczeniu rozdzielności. Sąd więc wstrzymał egzekucję w 2000 roku
    i sprawa stoi w miejscu. Nie są egzekwowane przez komornika nawet te wpisy,
    które pochodza sprzed 12 lat. Nie bardzo wiem, czy warto ruszać te sprawę,
    czy nadal spokojnie czekać aż się zestarzeję.
    Swoją droga księgę wieczysta przeglądałem podczas kupna domu dokładnie ale
    nie było tam dokumentów, na podstawie których Sąd dokonał wpisu na wniosek
    ZUS. Sprawa śmierdzi na kilometr samymi błędami więc nie wiem co robić.
    Ostatnio przyplatał sie do domu przedstawiciel ZUS i coś przebąkiwał o
    przedawnieniu długów stąd moje pytanie, czy długi hipoteczne się
    przedawniają.
    pozdrawiam
    HuSadam

    3 minuty z Niemcami i USA za zlotowke? Tylko z Halo!: 0708-108-107
    >>> http://link.interia.pl/f184a <<<

  • 10. Data: 2005-02-08 07:23:15
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    HuSadam napisał
> [...]
    > dom w
    > całości. Żona nie miała żadnych zaległości. A wpisy w hipotece

    No .. to wiele wyjasnia :) I teraz wszystko zalezy od tego w jakim
    stanie byla ksiega w momencie gdy kupiles dom. Tzn kto byl ujawniony
    jako wlasciciel. Bo jesli ta zona nigdy nie zlozyla zadnych dokumentow
    do sadu ksiegowowieczystego stanowiacych o tym, ze zostala jedynym
    wlascicielem to nic dziwnego, ze obciazenia nadal sie pojawialy.

> [...]
    > Ostatnio przyplatał sie do domu przedstawiciel ZUS i coś przebąkiwał
    > przedawnieniu długów stąd moje pytanie, czy długi hipoteczne się

    Czy sie przedawniaja czy nie (tego nie wiem, nie moja dzialka :) to
    nie licz na to, ze one znikna z ksiegi same. Zeby to wszystko
    wyczyscic musisz sam zlozyc wniosek do sadu. A ze z Twojego opisu
    wyglada na to, ze sprawa jest faktycznie zagmatwana radzilabym mimo
    tych 15 kilometrow umowic sie na rozmowe z przewodniczacym wydzialu.
    Bo pewnie jeszcze nie raz z racji balaganu w papierach ktos sie
    przyplacze w zwiazku z ta sprawa i bedziesz musial okazywac sterty
    dokumentow zamiast wyslac urzednika na drzewo (czyli do archiwum
    ksiag, zeby sobie sprawdzil, w jaki sposob stan prawny zostal
    uregulowany)

    pozdrawiam
    Gosia