  • 1. Data: 2005-02-07 11:44:24
    Temat: Jaka jest różnica Sp. z o.o. jeden wspólnika a kilku
    Od: "cashcow" <c...@i...pl>

    Witam ponownie,

    Kolejne pytanie dot. sp. z o.o.: jaka jest różnica w rozliczeniach przy
    spółce jednoosobowej a kilkuosobowej.

    Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć jak mam przeprowadzić przepisanie spółki
    na siebie jeśli wcześniej wspólników było kilku a teraz będę tylko ja.

    Pozdrawiam,
    TJ

  • 2. Data: 2005-02-07 12:54:26
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    cashcow wrote:
    > Witam ponownie,
    >
    > Kolejne pytanie dot. sp. z o.o.: jaka jest różnica w rozliczeniach
    > przy spółce jednoosobowej a kilkuosobowej.

    Taka, ze przy jednoosobowej Sp. z o.o. bedziesz bulil ZUS jak przy
    jednoosobowej DG.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-02-07 20:30:42
    Od: "kruszynka" <a...@B...pl>

    Umowa zbycia udziałów powinna być sporządzona notarialnie, a później
    rejestracja zmian w Sądzie Rejestrowym.

  • 4. Data: 2005-02-08 10:19:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Taka, ze przy jednoosobowej Sp. z o.o. bedziesz bulil ZUS jak przy
    > jednoosobowej DG.

    tak ale ktos jemyuu doradzil by znalzl spolnika, wtedy epiej na
    tymwyjdzie, pewnie stad te pytanie.

    To ja dorzucam swoje. Czy z podatkami wyglada tak samo jak z 1 os. DG?
    Chodzi mi o to czy spolka najpierw placi podatek a pozniej ja z tego co
    spolka mi wyplaci(sobie sam wyplace)?

    P.

  • 5. Data: 2005-02-08 12:13:12
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 2/8/2005 11:19 AM, Przemek R. wrote:

> [...]
    >
    > To ja dorzucam swoje. Czy z podatkami wyglada tak samo jak z 1 os. DG?
    > Chodzi mi o to czy spolka najpierw placi podatek a pozniej ja z tego co

    Nie - w DG pieniądze "firmowe" są Twoimi, w spółce są jej pieniędzmi, a
    ich strażnikiem jest zarząd. Wspólnik ma prawo do udziału w zysku, ale
    chodzi o zysk bilansowy nie operacyjny, czyli po zakończeniu roku. O ile
    spółka ma się dobrze, to można brać zaliczkę a konto zysku - jednakże,
    gdy go nie będzie, to kłania się działanie na szkodę spółki etc., co
    pachnie pierdlownią.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2005-02-08 18:28:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 7 Feb 2005 12:44:24 +0100, "cashcow" <c...@i...pl>
    wrote:

    >Kolejne pytanie dot. sp. z o.o.: jaka jest różnica w rozliczeniach przy
    >spółce jednoosobowej a kilkuosobowej.
    jednoosobowa - zus jak od dz.gosp.
    kilkuosobowa - zus od wyplaconych wynagrodzen, min. 0 zl.

    >Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć jak mam przeprowadzić przepisanie spółki
    >na siebie jeśli wcześniej wspólników było kilku a teraz będę tylko ja.
    pojsc ze wszystkimi do notariusza i kupic od nich udzialy.

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 7. Data: 2005-02-11 18:00:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > spółka ma się dobrze, to można brać zaliczkę a konto zysku - jednakże,
    > gdy go nie będzie, to kłania się działanie na szkodę spółki etc., co

    tak tak, ale czy od tego zysku pobierany jest podatek? (czyli jakby nie
    patrezc
    gdybym zalozyl jedoosobowa spolke akcyjna z moich pieniedzy byl by
    dwukrotnie podatek pobierany)
    Dobrze mysle czy cos pokrecilem?

    P.