    From: h...@i...pl (HuSadam)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obrona przed hipoteką
    Date: 7 Feb 2005 20:35:43 +0100

    > HuSadam nigdzie nie napisal, ze _niegdy _ nie byl dluznikiem tepsy.
    > Moze kiedys byl i na linii on-komornik wszystko zostalo zalatwione

    --------Niezupełnie tak. Kupiłem dom obciążony hipotecznie. Wykazałem, że
    cześć wpisów oparta została na nieuwzględnieniu rozdzielności majatkowej,
    już po jej orzeczeniu, gdy nie wiadomo było którego z współmałżonków
    własnością jest dom lub w jakiej części - komornik chyba powinien złożyć
    wniosek o podział majątku aby zająć część męża - dłużnika. Żona bowiem
    uzyskała rozdzielność właśnie z powodu niefrasobliwości męża. Uzyskała też
    rozwód i sama wniosła o podział, w wyniku którego sąd przyznał jej dom w
    całości. Żona nie miała żadnych zaległości. A wpisy w hipotece pojawiają się
    nadal, po orzeczeniu rozdzielności. Sąd więc wstrzymał egzekucję w 2000 roku
    i sprawa stoi w miejscu. Nie są egzekwowane przez komornika nawet te wpisy,
    które pochodza sprzed 12 lat. Nie bardzo wiem, czy warto ruszać te sprawę,
    czy nadal spokojnie czekać aż się zestarzeję.
    Swoją droga księgę wieczysta przeglądałem podczas kupna domu dokładnie ale
    nie było tam dokumentów, na podstawie których Sąd dokonał wpisu na wniosek
    ZUS. Sprawa śmierdzi na kilometr samymi błędami więc nie wiem co robić.
    Ostatnio przyplatał sie do domu przedstawiciel ZUS i coś przebąkiwał o
    przedawnieniu długów stąd moje pytanie, czy długi hipoteczne się
    przedawniają.
    pozdrawiam
    HuSadam

    3 minuty z Niemcami i USA za zlotowke? Tylko z Halo!: 0708-108-107
    >>> http://link.interia.pl/f184a <<<