  • 1. Data: 2005-02-07 10:55:03
    Temat: Oskarzenie o lamanie prawa - czy to juz pomowienie
    Od: gps_mapper <g...@n...spam.gps.chrisb.org>

    Zostalem oskarzony publicznie ( czy na usenecie oznacza publicznie?
    podejzewam ze tak)o zlamanie prawa - skarzacy jednak nie ma ochoty
    udowadniac ze ma racje (ach ci nieomylni ludzie) - no a ja oczywiscie mam
    odmienne zdanie.

    A teraz pytanie - czy oskarzenie kogos o lamanie prawa bez wystapienia
    skarzacego do sadu jest podstawa o zlozenie skargi o znieslawienie?
    (naruszenie dobrego imienia - to to samo?)

    Nie to zebym mial ochote skarzyc o znieslawienie, poszedlem do rozum do
    glowy i traktuje te osobe jako trolla - acz bardzo jestem ciekaw czy
    mialbym juz podstawy....

    Pozdrawiam
    Staszek Kozicki

  • 2. Data: 2005-02-07 12:01:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gps_mapper" <g...@n...spam.gps.chrisb.org> napisał w
    wiadomości news:scyypnc8ltug.19aah244lh993.dlg@40tude.net...

    > A teraz pytanie - czy oskarzenie kogos o lamanie prawa bez wystapienia
    > skarzacego do sadu jest podstawa o zlozenie skargi o znieslawienie?
    > (naruszenie dobrego imienia - to to samo?)

    Co do zasady niema u nas obowiązku denuncjacji (poza kilkoma wyjątkami). Tak
    wiec ja wiedząc, ze sąsiad kradnie mogę mu to powiedzieć, tym nie mniej nie
    muszę od razu iść do sądu. CO do samego pomówienia, to wiele zależy od
    formy. Bo jak gość nawymyślał niestworzonych historii wyssanych z palca, to
    oczywiście możesz go pozwać. Ale jak opisał prawdę, a jedynie istnieje
    wątpliwość coc do tego, czy to przestępstwo, czy nie, to pomówienia nie ma.