  • 61. Data: 2012-10-16 15:07:36
    Temat: Re: Obowiązkowe/dobrowolne ?! ubezpieczenie w szkole
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rg wrote:

    > Bo generalnie powinno być tak -- nie płacisz, to dziecko zostaje w szkole i nie
    > jeździ na wycieczki.
    To zalezy jaka wycieczka. Jesli koszt nie jest wysoki, to za pozostale
    dzieci zaplaci ktos inny, zwykle kasa pochodzi z komitetu, bo sama
    szkola nie za bardzo ma mozliwosc wydania wlasnej kasy.
    Tak zwykle doklada sie kiedy wyjscie jest typowo klasowe.
    Np. z pania z biologii idziemy do ogrodu botanicznego i ktos musi
    wylozyc na bilet.

    Jak wycieczka jest droga to zwykle od samego poczatku jest to wiadomo,
    ze jada tylko ci co zaplaca i nie da sie tego przeskoczyc.

    > W praktyce wszystkie dzieci jeżdżą, ale że nie wszyscy płacą, to mają mniej
    > takich atrakcji.

    bzdurzysz
    a nimy jakby to mialo byc zrobione? Nauczyciel ot tak postanowil
    pieniadze dzieci przeznaczyc na cos innego?

  • 62. Data: 2012-10-16 22:08:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Oct 2012, witek wrote:

    > To zalezy jaka wycieczka. Jesli koszt nie jest wysoki,
    > to za pozostale dzieci zaplaci ktos inny,
    [...]
    > Tak zwykle doklada sie kiedy wyjscie jest typowo klasowe.
    > Np. z pania z biologii idziemy do ogrodu botanicznego i ktos musi wylozyc na
    > bilet.

    W kontekście tematu wątku rozumiałem, że wcale nie chodzi o koszt
    wycieczki, a o fakt opłacenia OC.
    Znaczy nie opłaciłeś OC - nie jedziesz.

    Jak dziecko spowoduje jakąś kosztowniejszą awarię w zwiedzanym obiekcie
    albo innemu dziecku (na wycieczce) złamie nogę, to przecież pozostałe dzieci
    nie złożą się na odszkodowanie.
    Oczywiście, w jakimś przypadku może się ostać teza odpowiedzialności
    szkoły, ale podejrzewam że nie zawsze. Co wtedy?
    Poszkodowany jest... poszkodowany, a szkoła dostanie "zakaz stadionowy"?

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2012-10-17 06:40:50
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    > W kontekście tematu wątku rozumiałem, że wcale nie chodzi o koszt
    > wycieczki, a o fakt opłacenia OC.

    Myślę, że NW.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 64. Data: 2012-10-17 08:23:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012, SQLwiel wrote:

    > Myślę, że NW.

    Może opisujący przypadki się wypowiedzą.
    Dla mnie to nie jest oczywiste: NW przecież nijak nie rozwiązuje
    problemu szkód materialnych, wyrządzonych przez dziecko.

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2012-10-17 12:57:31
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 16 Oct 2012 08:07:36 -0500, w <k5jm6o$n2r$4@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl.invalid> napisał(-a):

> [...]
    > >
    > bzdurzysz
    > a nimy jakby to mialo byc zrobione? Nauczyciel ot tak postanowil
    > pieniadze dzieci przeznaczyc na cos innego?

    Akapit wyżej nie było dla ciebie przeszkodą, że na drogą wycieczkę jadą tylko
    ci co zapłacą, a teraz jest?

    No i nie zrozumiałeś - chodzi o to, że dzieci których rodzice nie złożyli się
    na Radę Rodziców, w zasadzie nie powinni mieć finansowanych biletów przez Radę
    i zostawać w szkole/przedszkolu.

  • 66. Data: 2012-10-17 12:58:33
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 16 Oct 2012 22:08:12 +0200, w <Pine.WNT.4.64.1210162202450.3576@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > W kontekście tematu wątku rozumiałem, że wcale nie chodzi o koszt
    > wycieczki, a o fakt opłacenia OC.
    > Znaczy nie opłaciłeś OC - nie jedziesz.

    NW

    I właśnie -- czy to NW jest obowiązkowe czy "obowiązkowe"?

    I czy dziecko na wycieczce ma jakieś OC?