  • 1. Data: 2003-07-28 19:18:43
    Temat: Obowiązek naprawienia szkody.
    Od: "H" <h...@w...pl>

    Witam !

    Jestem oskarżony o paserstwo programów komputerowych (czyt. posiadania
    nielegalnego oprogramowania w domu)

    Dowiedziałem się, że praktyką jest nakaz sądu naprawienia szkody. Będę
    musiał zapłacić olbrzymią sumę - 10 lat płacenia z mojej pensji na podstawie
    przepisów egzekucyjnych.

    Pytanie:
    Czy jest możliwość, żeby sąd uwzględniając moje dochody zasądził obowiązek
    naprawnia szkody np. w pewnej części a nie całości ?

  • 2. Data: 2003-07-28 23:44:06
    Temat: Re: Obowiązek naprawienia szkody.
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    Hmmm - zalezy o jakim obowiazku mowimy - w Twoim przypadku na pewno nie
    bedzie to obowiazek nalozony w trybie art 46 kpk - a raczej zobowiazanie - w
    ramach art 72 par 2 (bodajze - pisze z pamieci) orzekane wraz z warunkowym
    zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolnosci - jako jeden z tzw.
    obowiazkow probacyjnych. Sad naklada wowczas termin - w ktorym cala suma ma
    byc wplacona. Termin ten nie moze byc dluzszy niz orzeczony okres proby
    /czyli czas trwania "zawiasów"/ Wowczas wplacasz tyle ile jestes w stanie -
    z tym ze jesli nie bedziesz w stanie wplacic wszystkiego to bedziesz sie
    musial gesto tlumaczyc dlaczego (brak oszczednosci, majatku, niskie zarobki,
    choroba itp.) - jesli slabo sie wytlumaczysz sad może (wszakze nie musi) -
    zarzadzic wykonanie kary (czyli ja "odwiesic") - jesli nie odwiesi to
    wowczas placic bedziesz musial dopiero wtedy, kiedyrowadzone bedzie
    postepowanie przed sadem cywilnym i bedzie wykonalny wyrok sadu cywilnego.

  • 3. Data: 2003-07-29 08:28:58
    Od: "krzys_iek" <krzys-iek@_spam-no_wp.pl>

    H wrote:
    > Witam !
    >
    > Jestem oskarżony o paserstwo programów komputerowych (czyt. posiadania
    > nielegalnego oprogramowania w domu)

    Hym a mozesz dokladniej napisac co robiles ze az 10lat ? Masowo na gieldzie
    sprzedawales ?

  • 4. Data: 2003-07-29 08:43:52
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "H" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem oskarżony o paserstwo programów komputerowych (czyt. posiadania
    > nielegalnego oprogramowania w domu)

    Pochwal się okolicznościami - jesteśmy ciekawi jak doszli do Ciebie