    From: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek meldunkowy - wątpliwości...
    Date: Mon, 20 Aug 2007 08:21:34 +0200

    majula wrote:

    > Meldunek to tylko ewidencja. OK. Nie oznacza, że ktoś ma czy nie ma
    > prawa gdzieś mieszkać, zgadza się. Ale pozbyć się niechcianego
    > lokatora można jedynie wyrokiem sądu, co trwa miesiącami, a i tak
    > nie do końca jest to pewne i skuteczne.Czy tak?

    Tak. To nie ma nic wspólnego z meldunkiem. Ale to prawo nie zostało
    uchwalone wczoraj, każdy kto wynajmuje mieszkanie musi się liczyć z
    takim ryzykiem i koniec.

    > Właśnie przed chwilą też przeczytałam, że fakt zameldowania
    > (stałego czy tymczasowego) ma znaczenie jedynie dla potrzeb
    > ewidencji ludności. Dlaczego w takim razie nie można sprzedać
    > własnego mieszkania, jeśli wcześniej nie wymelduje się
    > wszystkich zameldowanych tam osób?

    Oczywiście, że można. Jeżeli ktoś zechce kupić. A jak nikt nie chce
    kupić, to prawo Ci nie pomoże.

    > Czy to znaczy, że jeśli
    > zechcę sprzedać mieszkanie, które jest wyłącznie moją własnością,
    > a mój mąż, z którym właśnie się rozwodzę, nie wymelduje się,
    > to nie mam możliwości sprzedaży tego mieszkania?

    Oczywiście że masz.

    > Nie mam,
    > bo w umowie przedwstępnej sprzedaży zawsze jest warunek
    ^^^^^^
    > wymeldowania wszystkich zameldowanych w sprzedawanym
    > lokalu osób do dnia podpisania umowy końcowej, więc jeśli
    > "dziki lokator' nie zechce się sam (bez wyroku sądu)

    Kłamiesz.

    > wymeldować, to lokalu sprzedać się nie da! Czy jest jakiś
    > sposób, żeby zmusić go do tego? Okazuje się, że nie...

    Jak już mówiłem, można sprzedać z lokatorem.

    [...]

    > Jeśli rzeczywiście nic nie może zrobić, to polskie prawo
    > naprawdę jest tylko dla przestępców, a ludzie uczciwi
    > nie mają w tej sytuacji żadnych praw...

    Może. Iść do sądu.

    --
    Pozdrawiam,