    Date: Thu, 25 Apr 2013 09:53:50 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl>
    <5177787a$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177910a$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl85pa$p82$4@node2.news.atman.pl>
    <5177a19f$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9314$6bj$2@node1.news.atman.pl>
    <51783054$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9eqs$4ad$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 24.04.2013 22:20, hiki o! pisze:
    > Podatki sie placi.

    Od umowy o dzieło też.

    > A jak wystawie jadna FV za 500 zł brutto to i tak musze ponad tysiaka
    > odproszadzic na ZUS.

    Na swoją emeryturę. A jak wystawisz tych faktur 2000000 miesięcznie, to
    ile ci przypada na jedną? To moja wina, że chcesz mieć DG na
    fakturowanie jednorazowego wykładu (co i tak nie działa, patrz niżej)?

    > Do tego VAT od faktury.

    Jak to robiłem, to szkolenia były na ZW. A zresztą, tak teraz mi
    przyszło, że takie wykłady/ćwiczenia jakie prowadziłem nie podpadają pod
    działalność gospodarczą Vat, o ile zrozumiałem jak mi to tłumaczono i
    faktury nie masz wystawiać tylko rachunek z osobiście wykonanego dzieła.

    > Wychodzi mi, ze musze doplacic ponad 1100 zł.

    No jak sobie wybrałeś chory przykład, to co ja poradzę. Na siłę sobie
    zrobić kuku można próbować. Ale Twój przykład to nawet do końca z prawem
    nie jest zgodny. A nawet jak tak ci się uda sformułować, że się
    dopasujesz do prawa, to nikt nie mówi, że prawo nie pozwala chcącemu
    sobie zrobić kuku. A jak w ramach ćwiczeń zabijesz debilnego studenta
    jako karę za jego brak postępów w nauce, to dopłacisz jeszcze 25lat
    odsiadki. Więc dolicz mi jeszcze zysk z tego, że nie siedzę.

    Ogólnie do tematu, to mam wrażenie, że chcesz pokazać, że wszystkie
    zasady nie są równe. Ano nie są. Społeczeństwo ustaliło różne. Może być
    dwóch bliźniaków: Marek i Jarek. Każdy z nich zakłada DG polegającą na
    łaskotaniu po pietach osoby fizyczne. Marek został Vatowcem od razu, a
    Jarek skorzystał ze zwolnienia. I Marek płacze, że on to 23% Vat
    odprowadza, więc klienci idą do Jarka bo ma taniej. A jak ustali brutto
    na tyle co Jarek, to znów mniej zarabia.

    System prawny jest złożony, obejmuje różne warianty i moja etyka nie
    obejmuje wersji ,,jestem Jarkiem, żal mi Marka, więc oddam dobrowolnie
    ten Vat żeby było po równo''. Społeczeństwo ustaliło takie zasady, że
    Jarek może mieć zwolnienie. Jarek nie szuka dziury w całym, nie nagina
    rzeczywistości. Skorzystał z tego co mu wolno. Etycznie jest również w
    porządku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek