  • Data: 2013-04-18 22:19:58
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.04.2013 21:55, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ty.
    > Bo cię stać.

    nie. wrecz przeciwnie. uwazam ze mnie nie stac. uwazam, ze mnie nie stac
    na miesieczna batalie i chorobe. bo nie jestem na etacie ani na
    cieplutkiej budzetowej posadzie. dzie czy sie lezy czy sie siedzu to
    przynajmniej 80% sie nalezy.

    wiec wydajac 500 stracilem 500.

    nie wydajac 500 i leczac sie "darmowo" stracilmym duzo wiecej.

    jak to mowia niemcy - nie stac nas oszczedzac na tym lub na tamtym.
    oszczedzajac placi sie dwa razy.

    wczoraj w wiadomosciach znow o NFZ

    NFZ finansuje 5 z 7 cykli chemio czy radioterapii. co oznacza, ze to co
    placi za jakis czas bedzie musal placic jeszcze raz. bo pacjent po 5
    cyklach dalej bedzie chory. po 7 bylby wyleczony. w uproszczeniu pisze.

    wiec kasa za 5 cykli leci z dymem.

    oszczednosc? 2 cykle.

    koszt dodatkowe kolejne 5 cykli i kolejne 5 cykli.

    oczywiscie jak pacjent dozyje. ale przewaznie dozywa, tylko jest na
    wejsciu w duzo gorszym stanie,

    > niektórzy -- tak. jak ich stać. To sobie wtedy dokupują coś więcej niż
    > pakiet oferowany w ramach NFZ.

    Nie musza nic dokupywac, to zalezy jak czesto i co potrzebuja. Czasem
    oplaca sie raz zaplacic 10 tys niz przez 10 lat placic miesiac w miesiac
    100. (10x12x100 = 12 tys > 10 tys)

    > Ale postulowałeś, żeby ten pakiet był nieskończenie idealny. A na to
    > wspólnoty nie stać.

    Nie.

    MA byc dokladnie okreslony.

    Uwarunkowany od wysokosci oplaty.

    PAkiet A - xxx zł
    PAkiet B - yyy zł

    Kazdy wybiera taki, jaki uwaza.

    > Nawet jak zjedziesz do poziomu ,,pakiet za 200zł drożej'' jak pisałeś w
    > innym liście, to też narodu nie będzie na to stać. I tak dla wielu jest
    > bardzo drogo.

    Nie obchodzi mnie to, ze kogos nie stac.

    Obchodzi mnie to, co ja place i co mam za to dostac.

    KAzdy troszczy sie o siebie.

    Tak jest sprawiedliwie.

    > Ty może możesz dać +200 na leczenie, +200 na autostrady, +200 na parki w
    > mieście +200 na cośtam... Choć z drugiej strony coś jojczyłeś na za
    > wysokie podatki. To w końcu za wysokie czy za niskie?

    Za wysokie.

    > No i jaki procent narodu z nich korzysta? Sklepów jubilerskich też jest
    > sporo, a jednak nie można powiedzieć, że uczyńmy je obowiązkowe,
    > przecież wszystkich na to stać.

    Ale jakby nakazac ustawa, ze kazdy ma placic sklepom, bo sa?

    > e-e. Bo wtedy w kasie NFZ (nie zus! mylisz pojęcia) będzie jeszcze mniej
    > i jeszcze mniej będzie im można zapewnić.

    Ale to ich problem, prawda?

    JAk kogos nie stac na 200 metrowy dom to mieszka w 4 na 60 metrach
    mieszkania.

    Dlaczego ja mam ponosic koszty tego, ze ktos chce mieszkac w duzym domu
    choc go na to nie stac?

    > Konkretnie to pierdylon gazylionów dolarów. Bo full serwis to może
    > oznaczać dowolne coś.

    No to ja chce znac ceny za odpowiednie przedzialy.

    > Łącznie z tym, że za każdym obywatelem będzie
    > jeździł zespół specjalistów z każdej dziedziny dostępny 24h/dobę z
    > możliwością dotransportowania w 10 sekund do najbliższego szpitala gdzie
    > będzie można wykonać każdą operację, nawet najbardziej eksperymentalną i
    > dopiero co opracowaną metodą...

    No to politycy prawie tak maja. I nie rozumieja, ze sluzba zdrowia jest
    w oplakanym stanie, bo oni sa vipami i maja wlasny szpital.

    Czemu nie moga korzystac z dowolnego szpitala?

    Poczekac 4 godziny na SORze albo 3 lata na zabieg?

    > No owszem, są błędy nadające się do poprawki, która to poprawka nic by
    > nie kosztowała wspólnoty. I cieszę się, że te błędy wychwytujesz i że w
    > swojej rozpoczynającej się właśnie karierze politycznej ruszysz do boju,
    > żeby wprowadzać te zmiany. Ja na to niestety jestem za chory i za słaby.

    > Wydaje mi się, że zdecydowanie przesadzasz. Jak leżałem to oficjalnie
    > pytano jako prywatne leki posiadam, jakie zażywam i siostra nawet je
    > podawała w ramach pilnowania dawkowania.,

    To zalezy na co to sa leki. Jak lykasz wlasne na cos (choroba
    przewlekla) a jestes na cos innego to mozesz, bo musisz.

    Ale jak trafisz na lecznie XXX lekiem YYY i tego leku YYY szpital nie
    ma, to nie mozesz isc, kupic i powiedziec "leczcie". A juz na bank nie
    mozesz doplacic nic szpitalowi do leku zeby go dla Ciebie sprowadzili.

    Sa leki wlasciwie niedostepne poza szpitalnym leczeniem. Drogie. I nie
    ma jak go zdobyć.

    > No, bo wspólnota uznała, że tak będzie w ramach wspólnoty. Jak wspólnota
    > blokowa uzna, że się składacie na Serwis Sprzątający Klatkę Raz Na 2
    > Tygodnie, to ty możesz sobie dokupić własny ale nie zamówić własny
    > ZAMIAST tamtego. Pozostaje ci przekonać wspólnotę, że SSK z kasy
    > wspólnoty jest bez sensu.
    >
    > Akurat ja się nie zgadzam, że NFZ jest bez sensu, bo przykłady krajów
    > gdzie komercyjne ubezpieczenia medyczne występują, pokazują, że jest
    > jeszcze gorzej niestety.

    Bo to u nas tak jest od zarania dziejow. Jest ekstra pomysl, ale
    realizacja wola o pomste do nieba. Sluszne zalozenie, realizacja od dupy
    strony.

    NFZ zaoszczedzil rok temu na lekach. Afera receptowa lekarzy.

    NFZ oszczedzil, ale on nie jest od oszczedzania. Bo to ja musialem
    kupowac leki na 100% a i tak musialem placic do ZUS.

    Za duzo posrednikow.

    Kasa wpada do czarnej dziury i po tym jak juz oskubia ten kazdy wplacony
    tysiac o poolowe wraca do spoleczenstwa.

    Rzesza urzedasow karmi sie tym, co powinno isc bezposrednio na leczenie.

    zen.aspx