  • 31. Data: 2005-06-28 22:34:04
    Temat: Re: Sporzywanie alkoholu w miejscu publicznym
    Od: "regent..." <r...@T...o2.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Np. "na niuch". Co za problem?

    bezalkoholowe...

    --
    regent...
    (...)

  • 32. Data: 2005-06-28 22:57:03
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > HTML jest pod każdym względem lepszy.

    ta?? to dawaj kupie cos od ciebie a ty mi wyslesz fakture w formacie
    HTML, ja ci ja potem odesle podpisana z kwota, ta ktora sobie zmienie bo
    html mozna sobie przeformatowac, o to chodzilo zapewne zeby nikt NIE
    zmienil dokumentu.......

  • 33. Data: 2005-06-28 23:29:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nex@pl wrote:

> [...]
    > HTML, ja ci ja potem odesle podpisana z kwota, ta ktora sobie zmienie bo
    > html mozna sobie przeformatowac, o to chodzilo zapewne zeby nikt NIE

    MegaROTFL

    Drukarka + OCR + narzędzie do tworzenia PDF (choćby OpenOffice) i masz
    'sfałszowaną' fakturę.

    Jak chcesz zabezpieczyć elektroniczne dane przed modyfikacją, to się
    używa kluczy asymetrycznych a nie gównianego PDFa.

    I wytłumacz mi, serdeńko, do czego się takie 'bajery' przydają przy
    publikowaniu ustaw, hmm?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 34. Data: 2005-06-28 23:34:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > I wytłumacz mi, serdeńko, do czego się takie 'bajery' przydają przy
    > publikowaniu ustaw, hmm?

    do tego, że "firma" czuje biznes.
    Jest mnóstwo serwisów które udostępniają ustawy w wersji elektronicznej.
    I teraz mógłbyś je sobie ze strony sejmu zerżnać za darmo, a tak
    będziesz je musiał kupić, tak samo jak musisz kupić wersje papierowe jak
    chesz je mieć.
    A profesjonalna firma w OCR bawić się nie będzie, bo za dużo ustaw się
    produkuje, żeby to się dało robić sensownie bez zbyt dużych kosztów.

  • 35. Data: 2005-06-28 23:39:30
    Od: "regent..." <r...@T...o2.pl>

    witek napisał(a):

    > do tego, że "firma" czuje biznes.

    kiedy "sejm" to powinien nawet txt udostępniać, a nie wymuszać jakieś
    "magiczne" programy do view...

    --
    regent...
    (...)

  • 36. Data: 2005-06-28 23:39:33
    Od: maHo <m...@p...net>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tylko teoretycznie.
    >
    > Zresztą przy poprawnie napisanym HTML też to jest możliwe.
    >
    > A za to PDF mocno utrudnia przeformatowanie jeśli ktoś właśnie chce
    > przeformatować.

    Każdy lubi co innego. Jasio lubi gruszki, organista lubi Jasia :).

    Ale jeżeli ktoś umieszcza tekst, który ma być "jak wydrukowany", to PDF
    jest niezastąpiony. Ja tam wolę pdfy, niż żeby na isip dawali wszystko w
    htmlu.

    No, chyba że wszystko ślicznie zhyperlinkowane (ale komu by się chciało:>)

    pozdrav

    maHo

  • 37. Data: 2005-06-28 23:41:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    regent... wrote:

    > kiedy "sejm" to powinien nawet txt udostępniać, a nie wymuszać jakieś
    > "magiczne" programy do view...

    i udostępnia zapewne, z takim jednak szczegółem, że nie za darmo.
    jak zapłacisz to ci udostępni.

  • 38. Data: 2005-06-28 23:46:28
    Od: maHo <m...@p...net>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Chyba masz na myśli xpdf? Bo kpdf to mi tylko podgląd robi...

    nie, mam na myśli kpdf. menu->mousemode->select
    zaznaczasz fragment, "copy to clipboard" i już możesz wklejać ile wlezie.

    > Przy czym (póki co) dotyczy to tylko tej jednej konkretnej ustawy (o
    > wychowaniu w trzeźwości - tekst jednolity).

    zwracam honor. kpdf też nie chce kopiować stamtąd, ciekawe czemu?

    [ciach]

    > HTML jest pod każdym względem lepszy.

    pod każdym?

    pozdrav

    maHo

  • 39. Data: 2005-06-29 04:23:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

> [...]
    > I teraz mógłbyś je sobie ze strony sejmu zerżnać za darmo, a tak
    > będziesz je musiał kupić, tak samo jak musisz kupić wersje papierowe jak

    MegaROTFL

    Tobie, robaczku, się wydaje, że teksty ustawy są chronione prawami
    autorskimi? ;->

    > A profesjonalna firma w OCR bawić się nie będzie, bo za dużo ustaw się
    > produkuje, żeby to się dało robić sensownie bez zbyt dużych kosztów.

    Znasz się na OCR jak kura na pieprzu...

  • 40. Data: 2005-06-29 04:27:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maHo wrote:

    > nie, mam na myśli kpdf. menu->mousemode->select
    > zaznaczasz fragment, "copy to clipboard" i już możesz wklejać ile wlezie.

    Może masz inny kpdf - ja mam wersję 0.3 z KDE 3.3.0

    > zwracam honor. kpdf też nie chce kopiować stamtąd, ciekawe czemu?

    Jakiś bęcwał wziął i zabezpieczył pewnie - diabli wiedzą po co... (tajne
    ustawy? ;) )

    > [ciach]

    > pod każdym?

    W przypadku publikacji aktów prawnych - pod każdym. Przenośny,
    uniwersalny, lekki, tani, prosty...

    Tak na prawdę to mógłby być i goły tekst, ale wtedy byłby problem z
    przypisami i skreśleniami.

    Kurcze - ja sobie mogę ustawę w HTML lub gołym tekście obejrzeć w razie
    potrzeby nawet na telefonie. Z PDF miałbym już problem...