  • 1. Data: 2010-03-03 16:10:05
    Temat: [OT] Jak sie placi za dom nie gotowka?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Powiedzmy, ze ktos sprzedaje dom. Rynek wtorny.

    No i sie boi.

    Boi sie otrzymac platnosc gotowka (u notariusza, w momencie podpisania), bo raz
    ze boi sie chodzic po ulicy z taka kasa, a dwa, ze boi sie mozliwosci falszywek.

    Chcialby otrzymac przelew, ale nie ma pomyslu jak to zrobic bezpiecznie. No bo
    jak? Jak sie to robi? Doradzcie proszę.

    Przecież nie moze byc tak, ze w umowie podpisywanej u notariusza bedzie
    adnotacja jak na fakturze "platnosc przelewem w ciagu X dni". Za duze ryzyko. A
    jesli nawet nie ryzko, to stres.

    Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny dla obu
    stron?

    Dzieki za wskazowki,

    latet

  • 2. Data: 2010-03-03 16:18:52
    Temat: Re: [OT] Jak sie placi za dom nie gotowka?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    Ja zrobiłem tak. Poszedłem do banku i potwierdziłem czek do kwoty
    spodziewanej transakcji. Po podpisaniu u notariusza umowy wypisałem i
    podpisałem czek, który wręczyłem sprzedającemu. Sprezedający poszedł sobie
    do banku i zrealizował czek. Z tego co wiem za kilka zlotych zlecił przelew
    na swoje konto w innym banku. Sposób może trochę skomplikowany, ale w miarę
    pewny (bank potwierdzając czek blokuje środku na pokrycie) i relatywnie
    prosty w jednostkowych zastosowaniach.

  • 3. Data: 2010-03-03 16:20:26
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 03-03-2010 17:10, Latet pisze:
> [...]
    > ryzyko. A
    > jesli nawet nie ryzko, to stres.
    >
    > Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny

    Rachunek powierniczy prowadzony przez bank albo depozyt u notariusza.
    Idea prosta: kupujący wpłaca pieniądze, bank albo notariusz informują
    sprzedającego, że pieniądze wpłynęły, strony zawierają umowę, a
    następnie bank (notariusz) przekazuje sprzedającemu pieniądze.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-03-03 16:27:38
    Od: Mich <n...@n...pl>

> [...]
    > jesli nawet nie ryzko, to stres.
    >
    > Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny dla obu

    Zakładasz konto w tym samym banku co kupujący, do notariusza idziesz z
    laptopem i przy podpisaniu aktu kupujący robi (z laptopa) przelew na Twoje
    nowe konto. Taki przelew idzie natychmiast, więc możesz od razu sprawdzić
    czy jest na Twoim koncie.

    --
    Mich

  • 5. Data: 2010-03-03 16:29:35
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Mich pisze:

> [...]
    > nowe konto. Taki przelew idzie natychmiast, więc możesz od razu sprawdzić

    No ok, ale tutaj tez mozna oszukac. Na kilka sposobow. Do tego przelew
    nie idzie od razu.

    pozdr
    PG

  • 6. Data: 2010-03-03 16:33:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Latet wrote:

    > Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny
    > dla obu
    > stron?

    W ogólności nie ma bezpiecznego sposobu na zakup/sprzedaż domu.
    Nie chodzi tylko o gotowke, ale rowniez wałki z ksiegami.

  • 7. Data: 2010-03-03 16:34:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    grzeda wrote:

    > No ok, ale tutaj tez mozna oszukac. Na kilka sposobow. Do tego przelew
    > nie idzie od razu.

    W niektorych bankach wewnetrzne tak.

  • 8. Data: 2010-03-03 16:35:36
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 03-03-2010 17:18, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > skomplikowany, ale w miarę pewny (bank potwierdzając czek blokuje środku
    > na pokrycie) i relatywnie prosty w jednostkowych zastosowaniach.

    Jeden kłopot: OIDP żaden bank w Polsce nie prowadzi czeków obecnie (PKO
    BP jako ostatni zaprzestał 2-3 lata temu).

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2010-03-03 16:37:07
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Nie chodzi tylko o gotowke, ale rowniez wałki z ksiegami.

    A mozesz to rozwinąć?

    Dzięki,

    latet

  • 10. Data: 2010-03-03 16:58:48
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    witek pisze:

    > W niektorych bankach wewnetrzne tak.

    To sie zgadza (u mnie np WBK), ale nawet to nie jest regula.

    pozdr
    PG