  • 41. Data: 2013-01-28 13:51:56
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.01.2013 13:17, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Spoko. Codziennie (a właściwie codziennie w sezonie letnim) po drogach
    > jeżdżą tysiące osób bez prawa jady, nawet nikt nie wymaga od nich
    > znajomości przepisów ruchu drogowego - to rowerzyści. Niektórzy z nich

    Wymaga. Wiedział byś, gdybyś znał przepisy.

  • 42. Data: 2013-01-28 13:53:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-28 13:51, Andrzej Lawa pisze:

    > Wymaga. Wiedział byś, gdybyś znał przepisy.

    Wymagają przestrzegania przepisów, to subtelna różnica :)

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2013-01-28 14:12:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.01.2013 13:53, Liwiusz pisze:

    > Wymagają przestrzegania przepisów, to subtelna różnica :)

    W sumie żeby przestrzegać, trzeba znać - inaczej masz tylko szczęśliwy
    traf ;)

  • 44. Data: 2013-01-28 17:43:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > A jesteś tego absolutnie pewny ?
    > Bo przez ostatnie kilkadziesiąt lat było dosyć popularnym pytaniem
    > egzaminacyjnym. Czy jest teraz nie wiadomo, teraz pytania są tajne. :-)

    U mnie nie było, więc musisz być bardzo stary. :P

  • 45. Data: 2013-01-28 17:56:27
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > W sumie żeby przestrzegać, trzeba znać - inaczej masz tylko szczęśliwy
    > traf ;)

    Ale suma sumarum, nie musisz znać byle by przestrzegać. Sprowadza się to
    do tego, że jeśli teoretycznie chcesz być w porządku, to poznasz tylko
    te przepisy, które będą dotyczyć konkretnego Twojego ruchu rowerowego a
    nie częstotliwości migania kierunkowskazów.
    Rzeczywistość jest taka, że rowerzyści praktycznie nie znają przepisów,
    poza naprawdę podstawami poznanymi przez obserwację otoczenia a nie
    czytaniem treści przepisów.
    Skutery to samo.
    Jak zwykle wszystko jest dobrze póki nie zdarza się nieszczęście lub
    konflikt interesów na drodze.

    --
    Krzysztof

  • 46. Data: 2013-01-28 18:41:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2013, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Rzeczywistość jest taka, że rowerzyści praktycznie nie znają przepisów, poza
    > naprawdę podstawami poznanymi przez obserwację otoczenia a nie czytaniem
    > treści przepisów.

    Wypraszam sobie :P
    Mam pytanie - czy piszesz również o tych którzy mają PJ?

    pzdr, cyklista
    ;)

  • 47. Data: 2013-01-28 18:44:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-28 18:41:14 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Wypraszam sobie :P
    > Mam pytanie - czy piszesz również o tych którzy mają PJ?

    Odebrałem to inaczej: gdy widzę JAK rowerzyści (zdecydowana większość)
    jeżdżą po chodnikach i czasami innych miejscach, to mam podejrzenia, że
    ich wiedza nt. pord brzmi:

    ,,a ja mam rower!"

    > pzdr, cyklista
    > ;)

    :-)

    --
    Bydlę

  • 48. Data: 2013-01-28 18:51:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-28 17:43, Użytkownik qwerty napisał:

    > U mnie nie było, więc musisz być bardzo stary. :P

    A poznałeś wszystkie pytania egzaminacyjne ?

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2013-01-28 19:37:46
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Wypraszam sobie :P

    Uogólniłem w masie. Taka kolejna zła odmiana demokracji :P
    Teraz nie jeżdżę rowerkiem [wiem jestem leniwy:)], ale wcześniej
    jeździłem. Miałem dawno wyrobioną kartę rowerową, a później PJ. Teraz
    gość na rowerze, który nie ma pojęcia o ruchu drogowym, fluga na mnie po
    zajechaniu mi drogi. Jakby miał jakieś podstawy do tego... Znak czasów.
    Prywatnie bardzo mi się podoba ruch drogowy typu Kalkuta. Chciałbym tam
    kiedyś pojechać i pojeździć. Tylko tam nikt się nie spodziewa znajomości
    przepisów, bo sam ich nie zna. Wszyscy o tym wiedzą i odpowiednio nie
    ufają nikomu i niczemu (poza swoim klaksonem i zderzakiem). U nas taki
    styl nie jest normą, więc jak ktoś zaczyna odwalać głupoty na drodze, to
    ma większe szanse na bum, bo inni się tego nie spodziewają. A wracając
    do tematu wątku: znając przepisy i potwierdzając to zdaniem PJ,
    zmniejszają się szanse na bum na drodze.

    > Mam pytanie - czy piszesz również o tych którzy mają PJ?

    Nie. Temat dotyczył nieposiadania PJ.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 50. Data: 2013-01-28 19:38:05
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał

    > A jesteś tego absolutnie pewny ?
    > Bo przez ostatnie kilkadziesiąt lat było dosyć popularnym pytaniem
    > egzaminacyjnym. Czy jest teraz nie wiadomo, teraz pytania są tajne.
    > :-)

    Jestem pewien, że takich pytań na egzaminie dla kierowców nie powinno
    być, a czy są to nie mam pojęcia. Widząc postępującą durnotę formuły
    tego egzaminu obawiam się że jest i takie i jeszcze wiele podobnie
    nonsensownych.