  • 31. Data: 2013-01-27 23:25:18
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-27 22:03, Użytkownik qwerty napisał:

    > To trzeba na intuicję. :) Świeci się i gaśnie co pół sekundy (czyli masz
    > 1 Hz). W niektórych samochodach jest szybciej, więc bym obstawiał zakres
    > 1-1,5 Hz.

    Właśnie oblałeś egzamin na PJ.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2013-01-27 23:28:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Właśnie oblałeś egzamin na PJ.

    Niekoniecznie
    Na pewno nie dostanie maksimum punktów co nie oznacza, ze oblał.
    I to jest własnie to o co chodziło.

  • 33. Data: 2013-01-28 07:36:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Ja na pytanie, z jaką częstotliwosci ma migać kierunkowskaz nie
    > potrafiłbym już teraz odpowiedzieć. Nie jest mi to do jazdy
    > potrzebne. Co nie oznacza, że nie nalezy o tym mowic na szkoleniu.
    > A pytanie z tego powinno miec mała wagę.

    Takie pytanie to może być na egzaminie dla diagnostów
    przeprowadzających przeglądy pojazdów a nie dla kierowców.

  • 34. Data: 2013-01-28 11:06:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 stycznia 2013 17:23:39 UTC+1 użytkownik W napisał:
    > Nie to, �e si� nie chce ale po co zna� wag� przyczepki lekkiej skoro w
    �yciu

    > tego nie u�yj� (mam prawo jazdy 10 lat i nawet mi przez my�l to nie
    >
    > przesz�o...).

    Niejeden mógł by napisać- bo co mam się uczyć zasad jazdy na skrzyżowaniach z
    tramwajami jak w życiu nie będe jeżdziła w mieście gdzie sa tramwaje;)
    Itp

  • 35. Data: 2013-01-28 11:07:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-28 07:36, Użytkownik Alek napisał:

    > Takie pytanie to może być na egzaminie dla diagnostów przeprowadzających
    > przeglądy pojazdów a nie dla kierowców.

    A jesteś tego absolutnie pewny ?
    Bo przez ostatnie kilkadziesiąt lat było dosyć popularnym pytaniem
    egzaminacyjnym. Czy jest teraz nie wiadomo, teraz pytania są tajne. :-)

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2013-01-28 13:07:34
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2013-01-27 12:46, krysmar pisze:
    > Witajcie
    > Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w
    > przypadku, gdy nie mam prawa jazdy?
    > W cennikach internetowych nie ma w ogóle takiej opcji do wyboru.
    > Mam zamiar oczywiście jeździć bez prawa jazdy, komunikacja miejska to
    > kpina i rozbój w biały dzień, obecnie bez samochodu nie można żyć, a
    > normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju. Czy oprócz
    > 500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej
    > stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś
> [...]

    nikt nie kontroluje czy właściciel ma PJ.

    Jak nie umiesz zdać na PJ to jesteś na tyle niedoświadczony/niedouczony,
    że wolałbym abyś za kółko nie wsiadał.

    Pomijam już, że faktycznie egzamin do najbardziej ludzkich nie należy
    ale spokojnie do zdania. Poza tym przepisy tajne nie są

    Icek

  • 37. Data: 2013-01-28 13:17:01
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jak nie umiesz zdać na PJ to jesteś na tyle niedoświadczony/niedouczony,
    > że wolałbym abyś za kółko nie wsiadał.

    Spoko. Codziennie (a właściwie codziennie w sezonie letnim) po drogach
    jeżdżą tysiące osób bez prawa jady, nawet nikt nie wymaga od nich
    znajomości przepisów ruchu drogowego - to rowerzyści. Niektórzy z nich
    znają podstawy KRD, ale stosować im się nie chce. I co prawo na to?

    --
    Krzysztof

  • 38. Data: 2013-01-28 13:37:12
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.01.2013 11:06, Kris pisze:

    > Niejeden mógł by napisać- bo co mam się uczyć zasad jazdy na skrzyżowaniach z
    tramwajami jak w życiu nie będe jeżdziła w mieście gdzie sa tramwaje;)
    > Itp

    I miałby trochę racji.

    Ja się nauczyłem jazdy z tramwajami po to by potem kilkanaście lat
    jeździć w odległości co najmniej 150km od najbliższego tramwaju.

    Kiedy się przeprowadziłem do miasta z tramwajami, musiałem się
    wszystkiego od podstaw nauczyć. Jakbym na kursie/egzaminie ominął ten
    temat - nie sprawiłoby mi to żadnej różnicy.

    p. m.

  • 39. Data: 2013-01-28 13:46:56
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-28 13:37, m pisze:

> [...]
    > wszystkiego od podstaw nauczyć. Jakbym na kursie/egzaminie ominął ten
    > temat - nie sprawiłoby mi to żadnej różnicy.

    ... a nie wystarczy po prostu pamiętać, że tramwaj nie ma ABS, za to
    waży parędziesiąt ton i "trzeba uważać"?
    Czy nie wydaje się Wam, że prosta zasada "uważaj!" pozwala z grubsza, na
    80% zapomnieć o przepisach?
    Zwłaszcza, ze nasze przepisy nie służą porządkowaniu życia, ale właśnie
    utrudnianiu go i czynieniu droższym.

    Przytoczę truizm. Gdy na pocz. lat '90 wjechałem do Włoch, to włosy mi
    się zjeżyły. Tam nawet czerwone światło na skrzyżowaniu było traktowane
    "mniej-więcej". Po tygodniu stwierdziłem, że oni jakoś z tym żyją i nie
    widziałem żadnej stłuczki. Da się tak jeździć.

    ... gdy mi się to spodobało i zaadaptowałem, kiedyś na skrzyżowaniu
    motocyklista wykonał w moją stronę gest "facet, czy ty masz oczy?", to
    grzecznie wykonałem gest przepraszający, on się uśmiechnął i tyle było.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 40. Data: 2013-01-28 13:48:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-28 13:17, Użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:

> [...]
    > znajomości przepisów ruchu drogowego - to rowerzyści. Niektórzy z nich
    > znają podstawy KRD, ale stosować im się nie chce. I co prawo na to?

    To samo co na pełnoletnich użytkowników motorowerków wszelakich.
    Niech sobie jeżdżą.