    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <ke39ja$op6$1@usenet.news.interia.pl> <ke3a93$u5h$1@node2.news.atman.pl>
    <51052e8a$1@news.home.net.pl> <ke3g7f$4pm$1@usenet.news.interia.pl>
    <ke3ili$sf1$2@dont-email.me> <51061c8f$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke5il3$1k8$1@node2.news.atman.pl>
    <5106c593$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke6oq6$7ii$2@node2.news.atman.pl>
    <5106fc57$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke86hk$hug$1@node2.news.atman.pl>
    <51084832$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301300043280.3716@quad>
    Subject: Re: OC bez prawa jazdy
    Date: Wed, 30 Jan 2013 08:25:32 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

> [...]
    > z rzędem komuś, komu losowy patrol przyczepi się do 59Hz.
    > Ale to jest na jego własną prośbę, a jak ktoś woli tę
    > wersję - to przez jego głupotę.
    >
    > Raz jeszcze - to, że prawo ustawia bardzo ostrą granicę
    > wynika z faktu że "prawo tak ma", a to, że ustawia bardzo
    > dużą tolerancję wynika właśnie z tego, że jest dostosowane
    > do oceny "na oko"!
    >
    > Ale nie, myślenie należy wyłączyć, skoro napisali "od 60Hz"
    > to trzeba ustawić 60Hz i szukać dziury w całym.
    > Naprawdę TAK uważasz?
    > A nie prościej ustawić 90Hz, pi razy oko, i mieć problem

    Błąd! Ja niczego nie ustawiam, ani 60 ani 90 ani 120. Raz zrobił to
    producent a co roku sprawdza uprawniony diagnosta, który może zaufać
    swojemu *profesjonalnemu* oku lub posłużyć się odpowiednim sprzętem.
    Mnie obchodzi tylko to żeby w ogóle świeciło i migało. Herce, luksy i
    nanometry mnie w tym przypadku nie obchodzą.

    Sensowne podejście jest w przypadku szybkości. Skoro jeden przepis
    mówi, że nie mam przekraczać dozwolonych wartości to następny każe
    wyposażać pojazd w szybkościomierz. Mam jakiś obowiązek, ale mam tez
    możliwość wywiązania się z niego i to jest ok.

    > Nikt nie wymaga również od kierowcy, aby biegał z miarką
    > do słupka przystankowego aby ocenić czy mu wolno tu stać.
    > Po prostu, sam powinien wiedzieć jaki błąd popełnia przy
    > ocenie "na oko" - i to tej własnej wiedzy dostosować zapas
    > odległości który przyjmie.
    > Jak ma kiepskie oko, do dokłada do potrzebnej odległości
    > przegubowy autobus (15..17m) i będzie dobrze ;>

    Ale tu chociaż mam przedział otwarty z jednej strony a nie od-do.