  • 41. Data: 2020-02-17 17:43:31
    Temat: Re: Nowy termin.
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2020 o 14:41 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Jednak padło ci. Powyższe nie jest prawdą. Sędzia nie jest "urzędasem" w
    > moim rozumieniu.

    Twoje "rozumienie" niezrozumiałych dla siebie pojęć mam głęboko z tyłu...

    Sędzia jest funkcjonariuszem publicznym, wg rozumienia KK art. 115,
    podobnie jak inni urzędnicy enumeratywnie:

    Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, poseł, senator, radny, poseł do
    Parlamentu Europejskiego, sędzia, ławnik, prokurator, funkcjonariusz
    finansowego organu postępowania przygotowawczego lub organu nadrzędnego
    nad finansowym organem postępowania przygotowawczego, notariusz, komornik,
    kurator sądowy, syndyk, nadzorca sądowy i zarządca, osoba orzekająca w
    organach dyscyplinarnych działających na podstawie ustawy, osoba będąca
    pracownikiem administracji rządowej, innego organu państwowego lub
    samorządu terytorialnego, chyba że pełni wyłącznie czynności usługowe, a
    także inna osoba w zakresie, w którym uprawniona jest do wydawania decyzji
    administracyjnych, osoba będąca pracownikiem organu kontroli państwowej
    lub organu kontroli samorządu terytorialnego, chyba że pełni wyłącznie
    czynności usługowe, osoba zajmująca kierownicze stanowisko w innej
    instytucji państwowej, funkcjonariusz organu powołanego do ochrony
    bezpieczeństwa publicznego albo funkcjonariusz Służby Więziennej, osoba
    pełniąca czynną służbę wojskową, z wyjątkiem terytorialnej służby
    wojskowej pełnionej dyspozycyjnie, pracownik międzynarodowego trybunału
    karnego, chyba że pełni wyłącznie czynności usługowe."

    Zatem z punktu widzenia prawnego jest nieco mocniej umocowanym URZĘDASEM.

    --
    Trefniś

  • 42. Data: 2020-02-17 17:55:03
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2020 o 17:40 cef <c...@i...pl> pisze:

    > A Ty jak zawsze napiszesz coś i za chwilę zabierasz zabawki i idziesz
    > do domu. Czyżbyś nawet nie widział szansy obrony swego zdania?
    > I to nie tylko na tej grupie.
    > "Bo tak" to jest dobre w piaskownicy.

    Nie bronię swojego zdania - to jest stan faktyczny, nie moje zdanie!

    Obecna sytuacja prawna jest NIEMOŻLIWA do utrzymania, zatem dyskusja jest
    BEZPRODUKTYWNA.
    W ten sposób apeluję - zamiast bezpłodnie dyskutować, czy będą jakieś
    zmiany w sądownictwie, zacznijcie obserwować, wyciągać wnioski i ew. je
    przewidywać.

    stwierdzeni nie_ma_emaila: "nie będzie żadnej reformy sądownictwa" jest
    biciem piany, co marnuje czas całej grupy dyskusyjnej, nie tylko mój.

    --
    Trefniś

  • 43. Data: 2020-02-17 18:01:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup
    W dniu .02.2020 o 15:08 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Cały proces odbywa się _nadal_ pod baczną pieczą samej kasty, to
    >kasta przedstawia preziowi listę sędziów do nominacji.

    Owszem, ale troche glupio byloby niedopuscic tych, co mieli najlepsze
    wyniki ...

    >Pod dyktando samej (upolitycznionej!) kasty - tak się to odbywa do
    >dziś!

    Wydawalo mi sie, ze wczesniej ni byli tacy upolitycznieni, chyba, ze
    polityke kastową masz na mysli.

    >Walka z ustawą dyscyplinującą sędziów jest o to, by było tak nadal,
    >czyli wybierają i dyscyplinują upolitycznieni sędziowie, trzymający
    >nad sobą parasol ochronny.

    Myslisz, ze bedzie lepiej, jak Ziobro bedzie dyscyplinowal sedziow,
    ktorzy wydali niewlasciwy wyrok ?
    Niewlasciwy w/g Ziobry oczywiscie ...

    >To właśnie dlatego można zwinąć staruszce 50 zł na stacji benzynowej,
    >bo kumple obronią.

    Widziales jak zwinal ? To zobacz.
    Sa lepsze przyklady na sedziow ... ale akurat wtedy kasta ich chyba
    nie broni ... przynajmniej nie az tak mocno.

    J.

  • 44. Data: 2020-02-17 18:11:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 09:06, Trefniś pisze:

    > Jak chcesz rozumieć swoje problemy z sądami, skoro uparcie tkwisz w
    > narracji komunistycznej/ III RP?
    > BTW wszyscy chcieli i chcą nadal (nieprawda?) naprawiać chore sądownictwo!
    > Ale wszyscy się bali!
    > Dlatego teraz, powtarzanie przez ciebie komunałów za GW-nem dowodzi
    > braku instynktu samozachowawczego.
    > Chcecie (za Rzeplińskim) "żeby było tak jak było". A chcącemu nie dzieje
    > się krzywda!

    Od urodzenia tak masz, czy to szkolenie partyjne? Możesz napisać w
    jednym czytelnym zdaniu o co ci biega i do czego się odnosisz?

    > Ależ ty prymityw...
    > Reforma jeszcze się nie zaczęła.

    Już dawno się zaczęła i w zakresie sądów powszechnych się skończyła.
    Jedynym celem reformy były zmiany personalne.

    > Właśnie dlatego nie wiesz, bo NIE ROZRÓŻNIASZ organów ścigania od
    > wymiaru sprawiedliwości!!!

    Punkt dla ciebie. Nie krzycz - słyszymy.

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2020-02-17 18:14:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 16:36, cef pisze:

    > Czyli nie wiesz co to procent.

    to już twój problem, że uważasz się za guru od procentów

    > A to coś Ci się pomieszało.
    > Akurat to ja zauważyłem, że to Ty zaatakowałeś władzę pisząc, że wchodzi
    > ona w
    > konszachty z przestępcami.

    podałem tobie przykład dzikiej złodziejskiej reprywatyzacji, ty nadal
    uważasz, że były minister Plebiak temu winny, a nie SN i im podobna kasta

  • 46. Data: 2020-02-17 18:16:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 15:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > dzis jakies egzaminy na aplikacje, szkola sedziow ... i tylko co
    > najwyzej pod koniec Duda moze odmowic nominacji, po zaciagnieciu opinii

    Jest jakaś ścieżka zawodowa, trzeba się czymś wykazać, ale patrząc jak
    wybrano KRS,
    która ma decydować o nominacjach sędziowskich, to kogo mogą nominować?
    Abstrahując od samej prawnej oceny - a mając na uwadze tylko cechy
    zwykłe, ludzkie, to
    wolałbym iść na piwo z Juszczyszynem a nie z Nawackim.

    Widzę też jak sędziowie orzekają już teraz (żona ma stale procesy za
    udział w protestach) czyli sędziowie boją się, że ich decyzja może
    spowodować dla nich jakieś skutki
    (czyli już teraz nie są zupełnie niezawiśli a ten proces się będzie
    raczej pogłębiał)
    Sędziowie sami dokonywali oceny swoich osiągnięć w swoim gronie
    Niektórzy mieli tę ocenę mierną i przez środowisko sędziowskie byli
    uważani za zbyt slabe merytorycznie, żeby kierować sądami wyższych
    szczebli, ale udało im się jednak za dobrej zmiany awansować. Jak widać
    ze słabym wynikiem dla ogólnego obrazu wymiaru sprawiedliwości, bo mamy
    raczej burdel. Znam takiego jednego solidarnościowca starej daty,
    zwolennik obecnej władzy i on zawsze twierdził, że jak jest zawierucha
    (daleko jeszcze do wiatru historii Gałczyńskiego) to śmieci latają najwyżej.
    I tu się z nim zgadzam.

    > Jak tak beda wybrani "swoi", to dlaczego mieliby orzekac inaczej niz pod
    > dykando ?

    Pod czyje wtedy dyktando? Niech wybiorą się spośród swoich to największa
    szansa, że orzekanie wypadnie statystycznie sprawiedliwie :-) I wypadało
    by też zachować jakieś mechanizmy kontrolne w trójpodziale. a nie jak
    chce obecna władza, że o wszystkim decyduje minister.

  • 47. Data: 2020-02-17 18:16:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 15:31, J.F. pisze:

    > Administracyjnym.
    > A dawniej zdaje sie byly i w innych.

    Dalej są. Konkretnie to co celu społeczno gospodarczym prawa.

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2020-02-17 18:25:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 Feb 2020 17:43:31 +0100, Trefniś napisał(a):

    > Twoje "rozumienie" niezrozumiałych dla siebie pojęć mam głęboko z tyłu...
    >
    > Sędzia jest funkcjonariuszem publicznym, wg rozumienia KK art. 115,
    > podobnie jak inni urzędnicy enumeratywnie:
    [ciach bzdety]

    Sędzia zgodnie z trójpodziałem władzy ma być niezależny od organów
    ustawodawczych i wykonawczych, bez względu na to jak nazwiesz ich
    przedstawicieli. Jeśli konieczności tego rozwiązania nie dostrzegasz, to
    jesteś głupcem niewartym dalszej rozmowy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 49. Data: 2020-02-17 18:25:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-17 o 17:55, Trefniś pisze:

    > Nie bronię swojego zdania - to jest stan faktyczny, nie moje zdanie!

    Do obrony miałeś swoją wiarę w cud niezawisłego orzekania po zmianach.
    Gdybym ja rozdawał nominacje sędziowskie, to dawałbym je tylko swoim
    i z pewnym sporym prawdopodobieństwem orzekali by oni w sprawach mnie
    interesujących tak jak ja chcę.
    Gdzie tu niezawisłość? Ta reforma tego nie gwarantuje. Nie rozumiem
    zatem Twojej wiary.

  • 50. Data: 2020-02-17 18:26:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 13:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Przecież zmieniali, ale to dzisiejsza opozycja zmieniała (były Sądy
    > Wojewódzkie).
    > Podpisała niejaka Hanna Suchocka.

    Ale w związku z reformą administracyjną rzeczywiście następowały tam
    zmiany. Ciężko żeby zostawić sądy wojewódzkie bez wojewódźtw;) Nie
    jestem w temacie - zrobili wtedy czystkę i wygasili wszyskie etaty.

    Tak czy inaczej wydaje mi się, że nie ma to porównania do na przykład
    zmiany nazwy z bor na sop czy aon na asw, gdzie chodzi tylko o pretekst
    do wygaszenia etatów niedostatecznie gorliwie popierających partię.

    --
    Shrek